Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Radisson?

Jensik

Medlem
Fasen, jag måste verkligen lära mig att vifta med guldkortet vid incheckning. Är ju så van att sånt ska ske automatiskt men de senaste hotellvistelserna har ju inte direkt stärkt den teorin.
För mig brukar detta bero på hotellet. Vissa uppgraderade mig alltid utan att jag behövde fråga (Scandinavia Oslo och Köpenhamn), vissa uppgraderade nästan aldrig mig när jag var CCG som tex Plaza Helsingfors. Det är den stora skillnaden för mig som CCC jämfört med CCG, behöver inte tjata om uppgradering på Plaza Helsinki ;)
 

Jensik

Medlem
Uppgraderad igår till BusinessClass rum på Scandinavia Oslo. Fick också förklarat varför jag alltid får ett rum på 10/12 våningen. 10, 12, 4 och 3e vån är nyrenoverade inte de andra. Var och kollade på en juniorsvit på 16e vån, men bestämde mig för 10e vån, sängen verkade bekvämare i de nyrenoverade rummen. ;)
För att inte vara "nyrenoverat" såg rummet på 16e våningen helt ok ut ändå tycker jag.
 

mha321

Medlem
Park Inn Frankfurt Airport. Bokat standardrum på pre-paid och inget mer eftersom det bara blir några timmar innan tidigt morgonflyg. Uppgraderad till svit på översta våningen. Dessutom bjuder de på frukost (som dock inte har öppnat innan jag måste åka..) och shuttle-kostnaden på €4.

Surt när man missade shuttlen med 1 minut hit, och fick vänta i 29, men ett helt ok hotell. Ska bara försöka undvika att göra samma misstag med timingen i morgon bitti, då blir det mer än lovligt tight att hinna...
 

alex900

Medlem
Radisson Blu New World Shanghai, bokade standard rum med points. Fick mail att jag kunde få en svit men blev "bara" ett deluxe rum med lite frukt :(
 

GOTATH

Medlem
Uppgraderad till Martinique Room på Radison Martinique on Broadway. Okej rum med högt brummande fläkt. Loungen är ett lika stort skämt som förra gången jag var här. Men får i alla fall dubbla statusnätter för min vistelse!
 
Idag var mitt tilltänkta rum inte klart när jag anlände. Lite konstigt när klockan är halv sex. Receptionisten går och snackar med manager on duty och jag får ett annat rum, som tydligen inte motsvarar mina prefenser om ett tyst rum. Jag hade ingen aning om att de förde en journal på mig (har tidigare anmärkt på att sova bakom hissarna är väldigt högljutt). Eftersom jag bytt rum fanns ingen välkomstgåva, men redan efter 3 minuter ringde det på dörren, och jag fick ett glatt leende, fruktfat samt välkomstkort.

Business class rum på 29 våning. CCC.
 

Baldrick

Ny medlem
Gjort 2 bookinger i weekend. (2 for 1) den siste tiden. Blitt oppgradert til businessrom på både Scandinavia og Plaza i Oslo. CCG.
 
Toppen