Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Radisson?

Lite OT men har någon lyckats bli uppgraderad på något av de andra hotellen som finns med i CC? Eller är det bara på Radisson som uppgraderingarna brukar ske? Kan bryta loss det till en annan tråd om så behövs.

Av dem olika hotellen som finns med i CC har jag blivit uppgraderad på Radisson, Radisson Blu, Park Inn, Park Plaza och art'otel. Har ej ännu bott på Country inn eller det nya Quorvus Collection.
Finns inlägg om detta tidigare i tråden:)

Av dem olika hotellen som finns med i CC har jag blivit uppgraderad på Radisson, Radisson Blu, Park Inn, Park Plaza och art'otel. Har ej ännu bott på Country inn eller det nya Quorvus Collection.
Finns inlägg om detta tidigare i tråden:)
Samma minus art'otel som jag aldrig bott på. Har däremot blivit uppgraderad på The May Fair i London som tillhör Quorvus Collection. En klass för sig själv bland CC-hotellen i London.

På Country Inn har jag blivit nedgraderad till ett rum i en källare. Finns ju inte mycket att uppgradera till på dessa motell.

Då tar jag en liten uppdatering på uppgraderingsläget som guld-medlem från den senaste tiden.

Radisson Blu Royal Hotel, Dublin
Uppgraderad till ett business-rum med morgonrock, tofflor och två flaskor vatten. Rättså trevligt hotell och plus för att frukost ingår.

Radisson Blu Hotel, Dublin Airport
Ingen uppgradering vad jag vet. Det var inget som nämndes vid incheckningen i alla fall och rummet såg inte ut att vara något speciellt. Fick lite frukt levererat till rummet strax efter ankomst. Jag tror vet inte om frukost ingick men det var aldrig någon som frågade om mitt rumsnummer vid frukosten så för min del blev det i varje fall inkluderat. Själva hotellet har väl sett bättre dagar känner jag dock. Rättså slitet och rummet luktade väldigt instängt trots att de försökt spraya det med någon luftuppfräschningsspray.

Radisson Blu Hotel, Hamburg Airport
Ingen uppgradering, det nämndes i alla fall inget kring detta under incheckningen. När jag varit in till stan en sväng och kom tillbaka stod det dock en flaska vatten och ett äpple och väntade på mig.

Radisson Blu Astrid Hotel, Antwerpen
Ingen uppgradering och ingen uppmärksamhet kring min status överhuvudtaget. Jag borde kanske ha viftat lite med mitt kort vid incheckningen, vis av de senaste gångernas uteblivna uppgraderingar. Fick ett rum med fönster in mot gården. Rummet var fräscht och trevligt i alla fall dock.

Bekräftas! Traineen i receptionen förmådde inte känna igen en framstående guldmedlem som undertecknad. Första incheckningsförsöket (vid 12-snåret) misslyckat. Efter att skamset ha lämnat väskan på den statuslöse kollegans rum (ja, han fick minsann ett sådant) kom jag just tillbaka efter en trevlig lunch, och fick då nöja mig med ett standardmässigt bc-rum (vilket var vad jag hade bokat). Hade förstås räknat med uppgradering till Royal Suite. Skandalöst!

Ok, jag är inte den som brukar bli tokarg och gnälla. Men nu idag blev jag tvärförbannad! Ingen som alls igenkänning vid incheckning på Park Inn Hammarby Sjöstad som vid tidigare gånger. Upp på rummet (ja, lite välkomstgåvor som var helt ok.) för att konstatera att det var ett vanligt standard-dubbelrum med utsikt rakt in i ett hus på andra sidan gatan. Var sedan ute hela kvällen och vid återkomst inser jag att gardinerna inte går att få ihop. Då blir det att byta till ett likadant rum på samma våning 4 och efter att ha viftat med CCC-kortet i nyllet på killen i incheckningen (något jag aldrig normalt gör) så skulle han kolla om det fanns något bättre rum fr o m imorgon...
Så får väl se om det blir rumsbyte imorgon igen. Lite koll kan man väl ändå ha.

Last edited:
Toppen