Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Radisson?

Radisson Blu Scandinavia Oslo, blev som vanligt uppgraderad till en Business Class rum. Ingen gåva på rummet än, men jag misstänker att det var för att jag checkade in under lunch. Passade även på att ta lunchen på hotellet, lite extra poäng skadar inte;)

Uppgraderad till Park View rum på Radisson Blu Aqua i Chicago.
image.jpg

Radissom Blu Hotel Scandinavia Göteborg, fr standard till business. Fruktfat och vatten som välkomstgåva.

Är CCG

Kära forumvänner, hjälp mig reda ut detta. Incheckning på Scandinavia Göteborg, mitt CCG fanns inte i bokningen så jag ber honom lägga in det. Behövs inte säger han, du får ändå inga poäng då det är någon annan som betalar. Jag förklarar att så inte är fallet och att det tickar in poäng, och jag frågar hur många som betalar rummen privat då det är ett affärshotel. När man bokar via Hotels.com och liknande så är jag med på att man inte får poäng, men avtal och som betalas med voucher av resebyrån är de undantagna?
Och självklart varken uppgradering eller present, fick ett handikappsrum så blev nog nedgraderad då jag tog fighten.

Kära forumvänner, hjälp mig reda ut detta. Incheckning på Scandinavia Göteborg, mitt CCG fanns inte i bokningen så jag ber honom lägga in det. Behövs inte säger han, du får ändå inga poäng då det är någon annan som betalar. Jag förklarar att så inte är fallet och att det tickar in poäng, och jag frågar hur många som betalar rummen privat då det är ett affärshotel. När man bokar via Hotels.com och liknande så är jag med på att man inte får poäng, men avtal och som betalas med voucher av resebyrån är de undantagna?
Och självklart varken uppgradering eller present, fick ett handikappsrum så blev nog nedgraderad då jag tog fighten.

Jag bokar med jobbets resebyrå, men det är bara en bokning. Sen får jag reservera beloppet vid incheckning med kreditkort, för att sen godkänna eventuella minibar/restaurangbesök vid utcheckningen. Totalbeloppet dras sen ett par dagar efteråt.
Är ditt boende betalt i förväg?

"Rates booked on a free night voucher" är explicit undantagna från intjäning, ihop med en hel del andra special rates. Det finns ganska många undantag om du kollar i terms&conditions.

Sedan brukar man väl fortfarande gå poäng på tex barnota även om man inte får det på rummet, så det skadar inte att ha med det även i de fall man inte får rumspoäng.

Radisson Blu Royal, Köpenhamn. Fick uppgradering från Compact single room till standard, så jag kom ju faktiskt in med resväskan i rummet! ;) Fruktkorg med banan, äpple, päron och småcitus, samt nötter och en flaska vatten stod på rummet som välkomstgåva. Fin utsikt från 13 vån över Tivoli. Är CCC. Ska bli intressant att se vad Falconer och Scandinavia bjuder på under de närmsta dagarna :)

Radisson Elizabete i Riga. Upgrade till business. Lite choklad, ett välfyllt fruktfat o en hel flaska rödvin! Vinet blir nog kvar men ovanligt välfyllt välkomnande :) är CCC

Toppen