Har du blivit uppgraderad på Radisson?

mha321 skrev:Det är formellt sett over delivery eller hur? Frukosten ska inte sträcka sig till de andra rummen. Sade de något speciellt om det vid incheckning eller "bara blev det så"?Klicka för att utvidga...
Detta är nog en sån där ”detta ska vi nog inte prata så högt om”-förmån. Kan bara bekräfta att jag alltid fått frukost för samtliga rum i min bokning när jag haft andra sällskap med.

mha321 skrev:Det är formellt sett over delivery eller hur? Frukosten ska inte sträcka sig till de andra rummen. Sade de något speciellt om det vid incheckning eller "bara blev det så"?Klicka för att utvidga...
Jag tolkar det nog som att det bara borde ingå för mitt rum eftersom övriga är statuslösa. Jag ringde in och gjorde bokningen eftersom det strulade med appen just då. Den på Radisson som gjorde bokningen sade att frukosten skulle ingå för alla rum eftersom dom låg under mitt medlemskap. Jag var ytterst tveksam till detta men det stod även så i appen. Vid incheckning meddelade dom bara att frukost ingår och berättade tiderna.

Sir Lemon skrev:Detta är nog en sån där ”detta ska vi nog inte prata så högt om”-förmån. Kan bara bekräfta att jag alltid fått frukost för samtliga rum i min bokning när jag haft andra sällskap med.Klicka för att utvidga...
Kan tala om ett motexempel, Radisson Park Hamburg, de slaviskt - sorry, tyskt - höll sig till bokstäverna och jag fick betala barnens frukost trots de bodde i samma rum. Frukost för 2 är förmånen...

Tamas skrev:Kan tala om ett motexempel, Radisson Park Hamburg, de slaviskt - sorry, tyskt - höll sig till bokstäverna och jag fick betala barnens frukost trots de bodde i samma rum. Frukost för 2 är förmånen...Klicka för att utvidga...
Liknande för mig i Riga. Hade bokat 2 rum med 2 personer i varje rum (ett rum för dottern och sin kille). Ingen fick en uppgradering, inte ens en högre våning eller rum med utsikt. Min respektive kunde inte följa med till slut. Trots att jag hade bokat och betalat ett rum för 2 personer för mig själv där det nu endast fanns bara en person fick ingen från den andra rum en gratis frukost trots att jag bad om det. "No, only a person staying together in your room with you is allowed a free breakfast". Och frukosten var rätt dålig också.

Hotell: Radisson Blu Vanderbilt, South Kensington, London

Bokat: Standard

Fick: Standard

Antal nätter: 3

Rate: Prepaid

Status: VIP

När: September

Övrigt: Ingen recognition vid incheckning. Noterades att frukost ingick. Fick ett "thank you for your loyalty" vid utcheckning, det var allt.

Hotell: Radisson Blu Scandinavia Göteborg

Bokat: Familjerum (billigast)

Fick: Juniorsvit med utsikt mot lobbyn

Antal nätter: 1

Rate: Avtalspris

När: 8 okt

Övrigt: Bokade kl. 12.50. Meddelande om OLCI kom 13.48 med meddelande om uppgraderingen. Incheckning kl. 16.15.

rsimon skrev:Hotell: Radisson Blu Scandinavia GöteborgBokat: Familjerum (billigast)Fick: Juniorsvit med utsikt mot lobbynAntal nätter: 1Rate: AvtalsprisStatus: VIPNär: 8 oktÖvrigt: Bokade kl. 12.50. Meddelande om OLCI kom 13.48 med meddelande om uppgraderingen. Incheckning kl. 16.15.Klicka för att utvidga...
Trevligt. Olci där brukar allt som oftast föreslå mig nedgradering (typiskt sidledes I rumstyp och byte till enkelsäng), så jag har sluat använda den...

mha321 skrev:Trevligt. Olci där brukar allt som oftast föreslå mig nedgradering (typiskt sidledes I rumstyp och byte till enkelsäng), så jag har sluat använda den...Klicka för att utvidga...
Hände delvis även idag. Online checkin meddelade att jag blivit uppgraderad till junior suite med 2 twin beds. Tog upp vid incheckning och då blev det corner suite istället. Mycket snygg service recovery.

Hotell: Radisson Blu Malmö

Fick: Premium

Antal nätter: 1+1

Rate: Flexibelt+Corporate rate

När: November 2025

Övrigt: Efter synpunkter på förra vistelsen blev det ett betydligt fräschare rum denna gång.

Hotell: Radisson Blu Arlanda terminal (Sky City)

Fick: 1 bedroom suite

Rate: Flexibelt app rate

När: oktober 2025

Hotell: Radisson Blu Cairo Heliopolis

Bokat: 2 * Superior

Fick: 2 * Superior

Rate: Flexible members only

När: Oktober

Övrigt: Ingen recognition vid incheckning och de visste inget om fri frukost. Med lite diskussion slutade det med att vi fick frukost för samtliga. 3 vuxna och 2 barn.

Hotell: Radisson Blu Cairo Heliopolis

Bokat: 2 * Superior

Fick: 1 * Junior Svit och 1 * Executive Svit

Rate: Flexible members only

När: November

Övrigt: Samma hotell en vecka senare och nu stod rumsuppgraderingen i appen några dagar innan, Fri frukost var inget de visste något om men det löste sig på morgonen och vi fick alla gratis frukost.

Hotell: Radisson Blu Arlanda Terminal

Fick: Superior med utsikt över SkyCity och plattan med byggjobb i mörker.

Rate: Flex med app-rabatt

När: 10 november

Hotell: Collection Waterfront Capetown

Fick: Collection Premium partial sea view full Table Mountain View

Rate: poäng (bra värde på ca 100 000 poäng, skulle kostat runt sek 4000)

Rejäl välkomstpresent med nötter och tilltugg, en hel flaska röd god lokal produktion samt två drinkbjetter till baren.

Dock inte de nya nyckelfordralen.

Hotell: Park Inn Alexanderplatz, Berlin

Bokat: Single room (billigaste skokartongs-varianten på lägre plan)

Fick: Superior Corner Room City

Lite halvtrött hotell, men fantastisk utsikt om man kommer upp >30 våningen. Kul med hörnrum och utsikt över byn. Totalt zoo vid frukost. På tal om zoo, försöker nog återställa ordningen med utsikt över zoo från Intercontinental nästa gång

Hotell: Radisson Blu Olumpia Hotel, Tallinn

Fick: Junior Suite med bastue

Övrigt: Sjokolade levert på rommet.
img_4050-jpeg.170326

img_4054-jpeg.170327

img_4052-jpeg.170328

Hotell: Radisson Blu Arlandia

Fick: Junior Suite? Hörnsvit med vardagsrum och separat sovrum.

Rate: Pay at arrival - Members - App Only - Discount Booster

Övrigt: Kokosboll och Briska 0,5%, personligt brev som hälsning. Dock inget att öppna flaskan med i rummet, som tur har man ju kapsylöppnare på nyckelringen.

Hotell: Radisson Blu Ha Long Bay

Bokat: Deluxe Lake View

Fick: Panoramic Suite - Bay View

Antal nätter: 3

Rate: Flexible

Övrigt: Riktigt fin och rymlig svit på våning 26. Fantastisk utsikt från badrummet. Trevligt bemötande, och rejäl välkomstgåva (både stor frukttallrik, och godis osv). Lite varierande servicenivå på hotellet överlag, men riktigt bra värde för ca 500 kr/natt. De har även en Executive Lounge som ingår för VIP, där det serveras ett high tea set, med kaffe, te, vin eller öl.

Hotell: Radisson Hotel Don Mueang

Bokat: Standardrum

Fick: Deluxe (högsta kategorin)

Övrigt: Nybyggt och fräscht. Inget speciellt men perfekt för en övernattning om man flyger tidigt/sent från DMK.

Hotell: Radisson Blu Bangkok Plaza

Bokat: Deluxe City View

Fick: Junior Suite

Antal nätter: 2

Övrigt: Lounge ingår för VIP-medlemmar, tycker servicen i loungen har blivit bättre de senaste åren, trevlig happy hour med cocktails and canapees. Överlag så börjar detta hotell kännas lite slitet, men bra frukost, och trevlig personal överlag.

Back