Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Radisson?

Bokade två standard enkelrum på Radisson Blu Hotel Norge i Bergen och blev uppgraderad till junior suite respektive business room.

Plaza i Oslo, första gången en tvåstegs uppgradering, från billigaste till junior svit. Verkar dock som att room service breakfast bara ingår i business-rum och business-svit. Ah, well...

Pratade för övrigt med bartendern på galway förra veckan om att de "bara" gav guld-rabatt till concierge. Idag kom han fram efter leverans av maten att han pratat med manager som upptäckt att det fanns i de flesta system men inte kassa systemet i baren. Fixat nu och concierge får rätt rabatt - snyggt jobbat och snabbt fixat!

Park Plaza County Hall London, bad om uppgradering vid incheckning men de hade inget ledigt den natten. Men dagen efter var vi välkomna att byta rum, vi bara lämnade allt i rummet så hade de flyttat över det när vi kom tillbaka.
Fick en studio, ett extra rum med soffa. Inget särskilt, men ok för 4 nätter till.

Radisson Blue Arlanda nu inatt, BC rum som vanligt.

Radissonblu Gardermoen ett mycket bra flgplatshotel.Alltid mitt val om jag får för firman.4e stayet i år BC rum med frukt och vatten mkt uppskattat då jag ofta kommer sent på kvällen.CCG nivå.

Radisson Blue plaza Sydney, fick betala ca300kr extra vid incheckning för business rum vilket är rimligt pga, incheckning 08:30 imorse, frukost idag i club loungen, kanon utbud och service i club loungen. Hoppas på sen utcheckning på fredag.

Radisson Blu Riverside, Göteborg

Ingen uppgradering som CCG trots många lediga rum.
Enligt receptionen uppgraderar de _aldrig_ CCG efter order från ledningen.
Snacka om att urvattna programmet..

• Gilla
Reactions: bnr
Radisson Blu Riverside, Göteborg

Ingen uppgradering som CCG trots många lediga rum.
Enligt receptionen uppgraderar de _aldrig_ CCG efter order från ledningen.
Snacka om att urvattna programmet..
Nej Riverside är sämst på uppgradering. De ville att jag skulle betala för uppgradering, och när jag påpekade att jag var medlem och borde få fri uppgradering sa de bara att deras policy var att endast CCC uppgraderas. Jag tog så småningom detta vidare till hotellchefen som hänvisade till en paragraf i medlemsreglerna som säger att varje hotell har viss rätt att frångå de generella medlemsreglerna.

Vet inte riktigt vad Riverside vill uppnå med detta, men jag har åtminstone inte gjort några nya bokningar där sedan dess.

Nej Riverside är sämst på uppgradering. De ville att jag skulle betala för uppgradering, och när jag påpekade att jag var medlem och borde få fri uppgradering sa de bara att deras policy var att endast CCC uppgraderas. Jag tog så småningom detta vidare till hotellchefen som hänvisade till en paragraf i medlemsreglerna som säger att varje hotell har viss rätt att frångå de generella medlemsreglerna.

Vet inte riktigt vad Riverside vill uppnå med detta, men jag har åtminstone inte gjort några nya bokningar där sedan dess.
Idioti. Tänkt bo där under framtida stays i Göteborg eftersom själva hotellet är rätt fräscht, men efter att ha läst några inlägg om Riverside (däribland ditt) så struntar jag nog i det.
Försöker de desperat bygga upp någon exklusiv bild av sig själva?

Skickade du detta vidare till Radisson centralt? De kanske vill veta det och ta dem i örat?

Toppen