Ozz
Medlem
Jag citerar mig själv då jag nu vet resultatet av mitt mejl ovan.Jag fick precis mejl från Hilton i Singapore som uppmärksammat att jag hade bokat två rum.
Dear Herr Karlsson,
Greetings from Hilton Singapore!
Thank you for choosing Hilton Singapore for your upcoming 2 rooms reservation on 01-03 Feb 2014.
We would appreciate if you could inform us if it happens to be duplication, as soon as possible, and we could cancel accordingly to avoid incurring no-show charges.
We hope to hear from you soon and looking forward to welcoming you to Hilton Singapore.
Do let me know if you have any questions and I will be glad to help.
Yours Sincerely,
Jag tog då tillfället i akt att be/fråga på ett trevligt sätt om en uppgradering även på rum 2, vi får väl se om det går hem...
Dear Catherine and thank you for your concern,
It is correct that I will have two rooms, we've invited my dad to Singapore because he has his 75th birthday.
I saw that we as a diamond member of HHonors had been upgraded to the executive floor and I would be
very happy if even Dad was upgraded because it is a birthday present from me.
We look forward to visiting you in a few weeks.
Best regards
Man kan ju inte få mer än ett nej...
Checkade in på Hilton Singapore idag med pappa & sambo i släptåg och visst blev vi uppgraderade allihop till executive floor. Ett stort och bra rum på 22 våningen med en stor terrass och dessutom hade de noterat enl. mitt mejl att pappa var med så vi fick två rum med connection door.
En mycket trevlig tjej vid incheckningen berättade också att loungen är nyrenoverad och utbyggd ganska nyligen. (Sen incheckning gör att vi får prova den i morrn). Jag frågade också om det var ok att beställa frukost på rummet i stället för att äta i loungen och det var inga problem. Endast serviceavgiften skulle debiteras.