Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Hilton?

Jag fick precis mejl från Hilton i Singapore som uppmärksammat att jag hade bokat två rum.

Dear Herr Karlsson,
Greetings from Hilton Singapore!
Thank you for choosing Hilton Singapore for your upcoming 2 rooms reservation on 01-03 Feb 2014.
We would appreciate if you could inform us if it happens to be duplication, as soon as possible, and we could cancel accordingly to avoid incurring no-show charges.
We hope to hear from you soon and looking forward to welcoming you to Hilton Singapore.
Do let me know if you have any questions and I will be glad to help.
Yours Sincerely,

Jag tog då tillfället i akt att be/fråga på ett trevligt sätt om en uppgradering även på rum 2, vi får väl se om det går hem...

Dear Catherine and thank you for your concern,
It is correct that I will have two rooms, we've invited my dad to Singapore because he has his 75th birthday.
I saw that we as a diamond member of HHonors had been upgraded to the executive floor and I would be
very happy if even Dad was upgraded because it is a birthday present from me.

We look forward to visiting you in a few weeks.
Best regards

Man kan ju inte få mer än ett nej... ;)

Två stycken första inlägg på samma dag! Ett i BC gästboken i loungen på T5, och nu detta.

Har smugit runt ett tag och blivit mer och mer inspirerad av "tokerierna"/optimeringarna som här bedrivs. Nu väntar även jag på ett nytt LifeMiles erbjudande... :)

Idag uppgraderad på Hilton Strand i Helsingfors till executive rum med tillhörande lounge access. Efter att ha följt en del tips odyl. härifrån samt FT har jag numera både HG och CCG samt BW och Accor platinum. Tack för det!

Så, då är man tillbaka från Nyårsresan med sembl. Vi är båda HH Diamond VIP och som vanligt leverarade Hilton Group fullständigt överlägsna förmåner onsite. Visst, programmet har absolut blivit sämre, men när man är gäst får man fortfarande väldigt mycket:

Hilton HEL Airport
2x Uppgradering från billigaste till Executive Room

Washington Hilton

Hilton Bentley Miami/South Beach
1 x Uppgradering från gratis nätter till 1 KING BED STUDIO PARTIAL OCEANVIEW. Detta hotell är sällan under $299 i cash, och under nyårsveckan ligger det på $1,699 per natt.

Conrad Miami
2 x Uppgradering från gratis natt till Deluxe Bay View

DoubleTree by Hilton Hotel Grand Key Resort
2x uppgradering till 1 KING BED WITH BALCONY en natt, sedan var det fullt och vi fick ett standard rum som vi bokade samma dag

Hilton Fort Lauderdale Beach Resort
2 x uppgradering från billigaste cashbokning till 1KING 1BDRM OCEANVIEW SUITE/BALCONY/752SQFT

Caribe Hilton, San Juan
1 x uppgradering från billigaste cashbokning till 2 DOUBLE BEDS WITH BALCONY

Hilton Miami Airport
1 x uppgradering från billigaste cashbokning till LAGOON VIEW ROOM 2 DOUBLE BEDS

Hilton Manhattan East
1x uppgradering från billigaste cashbokning till 1 KING BED JUNIOR SUITE. Bästa dealen vi hade; $115 + skatter för totalpris på $135 på centrala Manhattan. Svårslagen deal..

Med tanke på antalet bokningar samma dag, högsäsong och annat så levererade Hilton åter igen väldigt bra benefits på plats :) 80 000 poäng när man vill bo på bentley och det kostar $1,699 är också en bra deal...

Så, då är man tillbaka från Nyårsresan med sembl. Vi är båda HH Diamond VIP och som vanligt leverarade Hilton Group fullständigt överlägsna förmåner onsite. Visst, programmet har absolut blivit sämre, men när man är gäst får man fortfarande väldigt mycket:

Hilton HEL Airport

Washington Hilton

Hilton Bentley Miami/South Beach
1 x Uppgradering från gratis nätter till 1 KING BED STUDIO PARTIAL OCEANVIEW. Detta hotell är sällan under $299 i cash, och under nyårsveckan ligger det på $1,699 per natt.

Conrad Miami
2 x Uppgradering från gratis natt till Deluxe Bay View

DoubleTree by Hilton Hotel Grand Key Resort
2x uppgradering till 1 KING BED WITH BALCONY en natt, sedan var det fullt och vi fick ett standard rum som vi bokade samma dag

Hilton Fort Lauderdale Beach Resort
2 x uppgradering från billigaste cashbokning till 1KING 1BDRM OCEANVIEW SUITE/BALCONY/752SQFT

Caribe Hilton, San Juan
1 x uppgradering från billigaste cashbokning till 2 DOUBLE BEDS WITH BALCONY

Hilton Miami Airport
1 x uppgradering från billigaste cashbokning till LAGOON VIEW ROOM 2 DOUBLE BEDS

Hilton Manhattan East
1x uppgradering från billigaste cashbokning till 1 KING BED JUNIOR SUITE. Bästa dealen vi hade; $115 + skatter för totalpris på $135 på centrala Manhattan. Svårslagen deal..

Med tanke på antalet bokningar samma dag, högsäsong och annat så levererade Hilton åter igen väldigt bra benefits på plats :) 80 000 poäng när man vill bo på bentley och det kostar $1,699 är också en bra deal...

Bra utfall MEN jag tror att det blivit ungefär samma med endast Gold. Verkar riktigt svårt att få svit upgrade som Diamond utan det blir nästan alltid Executive dvs samma som Gold får.

Bra utfall MEN jag tror att det blivit ungefär samma med endast Gold. Verkar riktigt svårt att få svit upgrade som Diamond utan det blir nästan alltid Executive dvs samma som Gold får.

Kanske, men det händer en del annat som jag inte vet om Gold får som t.ex. en del gratis flaskor med vin, fruktfat, gratis drinkar, inget resort fee för solstolar och annat..

Vi har inte hunnit lägga upp videon från uppgradering på Bentley från i augusti... Där kan vi tala om uppgradering :)

Imponerande Senator. Jag känner mig lite besviken på uppgraderingarna jag fått som Diamond hitintills. Ingen av dem har kommit "frivilligt" utan jag har behövt be om dem. Och det enda de resulterat i har varit att jag fått samma rum fast med en soffa istället för en fåtölj. Big difference...

Imponerande Senator. Jag känner mig lite besviken på uppgraderingarna jag fått som Diamond hitintills. Ingen av dem har kommit "frivilligt" utan jag har behövt be om dem. Och det enda de resulterat i har varit att jag fått samma rum fast med en soffa istället för en fåtölj. Big difference...

Känner igen mig ... tycker inte Diamond har givit mig något extra alls. (förutom late check out 18 istället för 16 i BKK senast)

Som guld har jag blivit uppgraderar till Executive varenda gång utan påminnelser, varje gång från billigaste rummet. Washington, Milano, Stockholm, Bangkok, Tokyo, Florens, Amsterdam. Likaså är jag nästan säker på att jag varje gång fått vatten och någon form av frukt/desserttallrik. Jag är mycket nöjd med Hiltons uppgraderingsstatistik:)

Låt mig tillägg en annan viktig detalj:
Våra rum på Bentley var bokat i en kategori som heter "DIA STANDARD RM RWD". Det vill säga att under högsäsong och med priser på $1,699 per natt verkar det som att enbart Diamond VIP fick boka rum på poäng.

Nu har inte jag varit Guld sedan 2004 eller 2005 så jag kan inte jämföra, men där HH fortfarande levererar värde är "On Premesis Benefits". Sen är frågan om Guld vs. Diamond VIP relevant, om det verkligen är en så stor skillnad. Jag har inga planer om att testa med en nedgradering :)

Låt mig tillägg en annan viktig detalj:
Våra rum på Bentley var bokat i en kategori som heter "DIA STANDARD RM RWD". Det vill säga att under högsäsong och med priser på $1,699 per natt verkar det som att enbart Diamond VIP fick boka rum på poäng.

Nu har inte jag varit Guld sedan 2004 eller 2005 så jag kan inte jämföra, men där HH fortfarande levererar värde är "On Premesis Benefits". Sen är frågan om Guld vs. Diamond VIP relevant, om det verkligen är en så stor skillnad. Jag har inga planer om att testa med en nedgradering :)

Just detta hotell verkar extra svårt med uppgraderingar också. Bokade just ett rum och i bekräftelsemailet står det med röd text: HHonors upgrades at check-in are restricted due to limited hotel inventory.

Jag har också bokat det nya Hilton Cabana Miami Beach men inte bestämt vilket det blir ännu. Uppgraderingsmöjligheten borde vara bättre för en guldmedlem medans läget förmodligen är sämre (har aldrig varit i Miami förut). I-landsproblem...

Toppen