Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Hilton?

Ozz

Medlem
Jag fick precis mejl från Hilton i Singapore som uppmärksammat att jag hade bokat två rum.

Dear Herr Karlsson,
Greetings from Hilton Singapore!
Thank you for choosing Hilton Singapore for your upcoming 2 rooms reservation on 01-03 Feb 2014.
We would appreciate if you could inform us if it happens to be duplication, as soon as possible, and we could cancel accordingly to avoid incurring no-show charges.
We hope to hear from you soon and looking forward to welcoming you to Hilton Singapore.
Do let me know if you have any questions and I will be glad to help.
Yours Sincerely,


Jag tog då tillfället i akt att be/fråga på ett trevligt sätt om en uppgradering även på rum 2, vi får väl se om det går hem...

Dear Catherine and thank you for your concern,
It is correct that I will have two rooms, we've invited my dad to Singapore because he has his 75th birthday.
I saw that we as a diamond member of HHonors had been upgraded to the executive floor and I would be
very happy if even Dad was upgraded because it is a birthday present from me.

We look forward to visiting you in a few weeks.
Best regards


Man kan ju inte få mer än ett nej... ;)
Jag citerar mig själv då jag nu vet resultatet av mitt mejl ovan.

Checkade in på Hilton Singapore idag med pappa & sambo i släptåg och visst blev vi uppgraderade allihop till executive floor. Ett stort och bra rum på 22 våningen med en stor terrass och dessutom hade de noterat enl. mitt mejl att pappa var med så vi fick två rum med connection door.

En mycket trevlig tjej vid incheckningen berättade också att loungen är nyrenoverad och utbyggd ganska nyligen. (Sen incheckning gör att vi får prova den i morrn). Jag frågade också om det var ok att beställa frukost på rummet i stället för att äta i loungen och det var inga problem. Endast serviceavgiften skulle debiteras.
 

agehall

Medlem
Har varit dåligt med uppgraderingar sista veckan, men vi fick iaf exec floor på Hilton East Brunswick för två veckor sedan och idag fick vi någon form av svit på Double Tree Princeton.
 

Ozz

Medlem
Det blir ytterligare en liten återkoppling till vistelsen på Hilton Singapore.

Då det var första gången som pappa besökte Singapore så har det varit en lång dag med sightseeing och en massa "must-to-do-grejer". Trötta efter en hel dag så var vi tillbaka på hotellet vid 17-tiden så att vi skulle ha lite tid i loungen då även denna typ av faciliteter är helt ny för min käre far.

När vi kommer in i pappas rum står där en bricka med en flaska Louis Roederer och en cheesecake. Dom har alltså noterat detta (i mitt mejl) med att min statuslöse far fyllde år och ville uppmärksamma detta. När han knallade ut för att hämta två glas till står tjejerna i loungen och gratulerar honom vid namn och hoppas att den lilla gesten blir till belåtenhet.

Jag måste säga att jag är grymt imponerad av hur Hilton har hanterat hela vår vistelse.
Hilton Singapore levererar...!

gubben2.jpg
 

micsjo

Medlem
Nu på Hilton Berlin. Bortsett från att läget är fantastiskt... Uppgraderad från executive (vill vara säker så jag bokade exec) till junior suite. Detta som gräde på moset när de bokade om min icke ombokningsbara prepaid.
 

PYRZ

Medlem
Uppgraderad till Executive rum på Hilton Istanbul förra helgen. Våning 8 med utsikt över bosporen... Executive loungen på 9:e våningen var en av de bästa jag har upplevt.
 
Toppen