Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Hilton?

Hilton Narita Airport Hotel 2/11 bokade deluxe rum, ingen uppgradering.
Hilton Singapore i går, ingen uppgradering.
Är silver så inte väntat heller, en natt till så e man guld till 2015.

Tar mig åter friheten att citera mig själv!

Då va man HH Gold igen så nu ska väl uppgraderingarna bara "välla" över en -> 03/15! :p

Denna helg bjöd på

Queen elchepo på Metropole london till Superior i West Wíng som är helt outstanding
Queen elbilligt på Hilton Tower Bridge till Executive Room hörn med separat dusch och badkar.

Bokade ett Queen dubbelrum på Hilton slussen i Stockholm för poäng + pengar åt grabben som kom på besök över jul. Blev uppgraderad till ett King executive with sea view och lounge access samt frukost. Mycket uppskattat av grabben som mådde som en prins där :)

Bodde två stays på Hilton East Brunswick, NJ under helgerna. Hade bokat King första gången och King Executive andra gången. Som nybliven diamond hade jag lite förväntningar då detta är ett affärshotell som inte ser allt för många turister. Dröm om min förvåning när vi inte fick någon uppgradering alls första gången. När vi passerade receptionen på väg ut klagade jag och fick då ett rum på executive floor, men annars inget extra.

Andra gången fick vi ingen uppgradering alls. Jag klagade igen och fick veta att vi kunde få en jr suite på åttonde våningen men att den skulle bli full med asiatiska turister. Eftersom vi var hänvisade till frukost på 15e våningen (där loungen fanns) så kände jag inte för att trängas med folk i onödan, så vi stannade kvar på 15e våningen.

Hmm agehall du måste ha drabbats av ett mycket udda Hilton. Vi har som Diamondmedlemmar sedan flera år aldrig fått någon lägre uppgradering än Exec floors/liknande. Då bokar vi ändå alltid det allra billigaste rummet vi kan hitta. Ja till och med på reward nights verkar det vara en självklarhet med uppgraderingar. Men så var det ju ett Hilton i New Jersey du bodde på så det kan ju ha spelat in! ;)

Bättre lycka nästa gång och välkommen till Diamondnivån! Den gör helt klart skillnad i synnerhet på de bättre hotellen.

Näe, jag var själv lite förvånad. Utanför USA tror jag jag undvikit att bli uppgraderad en enda gång som Gold (och då var hotellet verkligen knökfullt!). Jag hoppas på bättring när jag ska tillbaka om någon vecka.

Jag bokade precis 2 rum på Hilton i Singapore och fick direkt upp uppgraderingsförslag efter bokningen.
Jag valde uppgradering till KING HILTON EXECUTIVE för 0SGD och fick det också bekräftat via mejl.

Det stod ingenstans att uppgraderingen bara gällde ett rum för mig som Diamond men i mejlbekräftelsen stod det: At most one premium room request can be awarded.

Skall bli spännande att se om mitt sällskap (rum2) blir uppgraderade på plats eller om jag blir erbjuden att ex. köpa en uppgradering till dem för mina poäng.

Toppen