Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Hilton?

Hachans

Medlem
Hotell: Hilton Hiroshima
Datum: 1 natt
Bokat: King Premium Room
Uppgradering: Nix
Status: HHG

Oerhört långsam incheckning, med långa köer. Det fanns någon priokö för Guld/Diamond, men oklart hur det fungerade för de kom och plockade folk på måfå ur kön.

Hotellet fräscht och bra, frukosten god (man får hela buffén som guldmedlem och inte bara kontinental frulle vilket jag önskar jag vetat). Som guldmedlem fick man dock extra val vid frukost, det gick att få Egg Benedict om man ville vilket inte erbjöds andra. Dock lång kö till frulle (även här stod en oklar skylt om prio för guld och Diamond).
 

Abbs

Medlem
Hotell: Hilton Hiroshima
Datum: 1 natt
Bokat: King Premium Room
Uppgradering: Nix
Status: HHG

Oerhört långsam incheckning, med långa köer. Det fanns någon priokö för Guld/Diamond, men oklart hur det fungerade för de kom och plockade folk på måfå ur kön.

Hotellet fräscht och bra, frukosten god (man får hela buffén som guldmedlem och inte bara kontinental frulle vilket jag önskar jag vetat). Som guldmedlem fick man dock extra val vid frukost, det gick att få Egg Benedict om man ville vilket inte erbjöds andra. Dock lång kö till frulle (även här stod en oklar skylt om prio för guld och Diamond).
Tack för info, har det bokat två nätter i höst. Aningen billigare än Conrad Osaka/Tokyo.. :)
 

Nilann

Medlem
Hotell: Hilton Vienna Park
Datum: 18-23 augusti
Rate: 148.000 poäng för 5 nätter
Bokat: Standardrum
Uppgradering: One bedroom suite Panoramic view
Status: HHD

Uppgraderad ett par dagar innan ankomst till denna svit på 50 kvm.
Bra valuta för poängen då sviten kostade ca 450 Euro per natt.
 

Kris

Medlem
Hotell: Hilton Belgrad
Datum: Aug 2023
Bokat: King Deluxe
Uppgradering: Executive Room
Status: HHD

Vad gick att läsa så är det ett liknande rum som jag bokade, fast på högre våning. Samt loungen access såklart. Trevligt hotell med mycket hjälpsam personal.

Side note
Hade en taxi-incident från flygplatsen. Fick en slip med fastpris 3kRSD (ca 300SEK) i luckan på flygplatsen enligt instruktion. Valde att betala med kort (någon lokal mobilvariant på terminal) där chaffisen snappade åt sig kortet och fumlade med maskinen. Lite varmt och stressad pga trött Jr medresenär noterade jag först efter pinkod att han slått in 30009 RSD. Kändes som MalmöC-maffiastyle. Fick dra fram lite McGyver-chops för att i 34C värme få ut Jr med bilkudde, bagage, hålla taximannen kvar och samtidigt ropa å signalera in i lobbyn att jag behövde tolk. Min serbiska är inte så god och den kralliga chaffisen behövde lite mothugg... Nåväl, med två Hilton staff och en tredje oberoende (konstant e-ciggrökande) åskådare höll kvar taxin och redde ut det hela. Det visade sig vara ett fat-finger och ingen medveten scam.

Jag checkade in i lugn och ro medan de redde ut det hela. Resultatet blev att taximannen erbjöd sig betala delta i cash... Tur man redan växlat en lagom summa på Revolut. Well, shit happens. Cash is king sägs det...

Oj, blev lite off topic.

20230825_110355.jpg


20230825_113314.jpg
 

Kris

Medlem
Hotell: Canopy by Hilton Zagreb
Datum: Aug 2023
Bokat: King Premium room
Uppgradering: King Premium room
Status: HHD

Frågsde vid incheckning om det fanns möjlighet till uppgradering. Det såldes jr suites. Damen hävdade vänligt och bestämt att det var en fantastisk uppgradering jag redan fått och att rummen på 6e (översta våningen) var mycket större än de andra. Valde dock inte att syna bluffen. Ok hotell, men inget extravagant. Dock trevlig välkomstgåva.
 
Toppen