Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Hilton?

Hotell: Hilton Toronto
Datum: 2 nätter Mars-2023
Bokat: standard King bed (ena natten för poäng)
Uppgradering: Executive floor King bed
Status: HHG

Skulle finnas vatten på rummet på flaska, men fick ringa om det för det fanns inget. Ombyggnation på nedre plan så ingång sker från sidan. Men inget som stör. Vanlig frukost i restaurangen som ingår som guld medlem innebär att man mot ett tillägg på 6 CAD (plus skatt antar jag) får äta hela buffén.

Hotell: Doubletree Montreal
Datum: 2 nätter i april
Bokat: 1 King Bed
Uppgradering: King Executive
Status: HHD

Trevligt hotell som var ett Hyatt-hotell för några år sedan. Lounge med fint eftermiddagssnack också. Vin hälls upp via en automat, oklart om det beror på delstatens alkohollagar eller inte. Öl tillåts man dock hantera själv.

Hotell: Conrad Shanghai
Datum: 3 nätter April-2023
Bokat: King Guest Room
Uppgradering: King Executive Premium Room, high floor with Lounge Access

Hotellet som tidigare var leMeridien Shanghai nu istället Conrad. Mycket trevligt hotell. magiskt bra mat i Lungen under happy hour om man gillar kinesiskt och nudlar. Fick finfint made to order vid ankomst.
Placeringen precis vid People Square gör ju att kommunikationerna till i princip hela Shanghai finns runt knuten med metron

Hotell: Hilton Munich Park
Datum: 5 nätter i April
Uppgradering: King Executive Room Våning 14
Status:HHD

Trevligt hotell där vi alltid blir uppgraderade. Våren börjar synas i parken även om det bara var sju grader i morse.
20230413_104257.jpg

Attachments

• 20230413_104257.jpg
    20230413_104257.jpg
    {memory} MB · Visningar: 97
Hotell: Doubletree by Hilton Toyama
Datum: 1 natt Maj-2023
Bokat: King Guest Room (billigaste)
Uppgradering: King Premium Room (top floor)

Kvinnan i receptionen ringde upp sin favorit Toyama-wan sushirestaurang och lyckades fixa ett bord för oss för samma kväll. Fick dock vänta i lobbyn i 20 minuter när de skulle städa det uppgraderade rummet, inga problem, det blev lite bubblor on the house. Snacka om service.

Har inte varit Diamond jättelänge men redan nu blivit trött på att bo på Hilton i Nordamerika. Känns som att HHD bara är värt att behålla om man reser till Asien eller Afrika.

Hotell: Doubletree by Hilton Bratislava
Datum: 1 natt Maj-2023
Uppgradering: King Deluxe Room

Uppgradering bekräftades 72 timmar innan vistelsen. Trevligt bemötande på hotellet mitt i natten, hyfsat frukost.

Hotell: Hilton Tokyo
Datum: 6 nätter juni-2023
Bokat: Twin Hilton (Standard award)
Uppgradering: Twin Executive

Ha, jag trodde aldrig jag skulle få posta i den här tråden. Har guld via Amex, har börjat bo lite mer på Hilton det senaste 1,5 året eller så, men helt utan uppgraderingar (förutom en gång på Hilton Vantaa när jag fick executive floor på en bokning mellan 2 flyg. Anlände efter midnatt och lämnade för kl 06, så det var noll värde i den uppen).

Och den här gången tänkte jag att det var chanslöst. 6 dagars stay och hotellet var välbokat. Såg ingen uppgradering i appen före ankomst (men jag kan ha sett fel, för jag noterade att jag kunde välja rum på höga våningsplan)

Hotell: Hilton Diagonal Mar Barcelona
Datum: 3 nätter
Bokat: King Pool View
Uppgradering: King Exexutive Sea View

Väldigt trevligt hotell och bra uppgradering trots "fullt". Executive loungen kan rekommenderas. Dock så hade någon ställt en TV i vägen för SeaView :)

Toppen