Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Hilton?

Checkade in på Conrad Bali igår och hade bokat det billigaste rummet. Våran bellboy som kände igen oss väl från förra året då vi fick en uppgradering till en svit. Han beklagade sig igår när jag berättade att vi på grund av att det var i princip fullbokat skulle få vänta 2-3 dagar på en uppgradering. En kvart efter att vi checkat in (vid 17-tiden) ringde han till rummet och sa att han eventuellt hade löst uppgraderingen och han skulle återkomma klockan 20 med besked. Vid 19-tiden ringde han igen och sa att han hade positiva nyheter och att han kom och hämtade vårt bagage vid 19.30. Så nu sitter vi här i en svit igen och om det beror på att vi är HHD eller tiodollarsedeln han fick i dricks vid incheckningen vet jag inte...

Nu knackar det strax på dörren och frukosten är på väg till rummet, life is good :)

Checkade in på Conrad Bali igår och hade bokat det billigaste rummet. Våran bellboy som kände igen oss väl från förra året då vi fick en uppgradering till en svit. Han beklagade sig igår när jag berättade att vi på grund av att det var i princip fullbokat skulle få vänta 2-3 dagar på en uppgradering. En kvart efter att vi checkat in (vid 17-tiden) ringde han till rummet och sa att han eventuellt hade löst uppgraderingen och han skulle återkomma klockan 20 med besked. Vid 19-tiden ringde han igen och sa att han hade positiva nyheter och att han kom och hämtade vårt bagage vid 19.30. Så nu sitter vi här i en svit igen och om det beror på att vi är HHD eller tiodollarsedeln han fick i dricks vid incheckningen vet jag inte...

Nu knackar det strax på dörren och frukosten är på väg till rummet, life is good :)
Låter härligt,
Kommer snart kunna leva det där livet dagligen:)

Hilton Kalastajatorppa Helsingfors. Jag har bott där ett tiotal gånger sedan jag matchat mig till HHD. Varje gång blir jag uppgraderad till en av sviterna med havsutsikt, får en flaska vin och vatten på rummet, och gratis frukostbuffé, som annars kostar €27.
Jag reser ofta med kollegor som är statuslösa och de blir utan allt av det ovannämnda.

Uppgraderad från billigaste till executive room på Hilton Berlin som HHD.

Fick välja mellan en suite på vån 2 ovanpå nattklubben eller exec room på översta våningen.
e98bab84d4e2c4846512beb20226aa79.jpg

Last edited:
Uppgraderad från billigaste till executive room på Hilton Berlin som HHD.

Fick välja mellan en suite på vån 2 ovanpå nattklubben eller exec room på översta våningen.

Kom precis tillbaka efter en blöt utekväll och hittade en complimentary återställare och bakfyllekäk!

IMG_1350.jpg

Hilton Prague Old Town uppgraderad från standard till Junior Svit, fick faktisk ett mail två dagar före ankomst att jag blivit "double upgrade" för min augusti vistelse, har även en bokning här i september.
Bodde här senast för ett år sedan, vid lounge besöket så kände värdinnan igen mig! Hon kom ihåg vad vi satt när vi väntade på rummet och vilken resturang hon hade rekommenderat!
Hon till och med kom i håg att hon hade fridag vår andra natt, men hon kom upp i loungen för att hämta något som hon glömt, och det stämde ävenjag minns det!

Last edited:
Toppen