Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Hilton?

Igen, blir så trött.... Hilton Prague "uppgraderad" från "Specious 2 queen bed room" till ett mindre "Executive King Bed". Försökte förklara att jag ville ha det jag bokat men dom verkar inte fatta att lounge redan ingår för mig som HHD och tyckte att dom gjort nått jättegeneröst, men nej. I-landsproblem jag vet men ändå tröttsamt.

Igen, blir så trött.... Hilton Prague "uppgraderad" från "Specious 2 queen bed room" till ett mindre "Executive King Bed". Försökte förklara att jag ville ha det jag bokat men dom verkar inte fatta att lounge redan ingår för mig som HHD och tyckte att dom gjort nått jättegeneröst, men nej. I-landsproblem jag vet men ändå tröttsamt.
Tycker inte det är optimalt med King om man specifikt bokat 2 Queen av en anledning (typ att man inte vill skeda med killpolare)...

Nu ser det ut som att jag får ett Duble Queen Executive istället för det "Comfortable Specious 2 Queen bed room" som jag bokat. Skrev till dom igen och, lite halvt på skämt, undrade vad skillnaden är mot ett vanligt Dubbelrum. Svaret var då att rummen är exakt lika stora (30m2) men det är några fler toalettartiklar i Executive-rummen. Så, tack Hilton Prag för uppgraderingen till ett rum med lyxigare schampo...

Jag vet att jag driver det här lite långt men på sätt och vis så sammanfattar detta mitt test av att vara (matchad) HHD. Loungetillgång och gratis frukost är nice men uppgraderingarna kan jag vara utan.

När jag läser dina inlägg @Cristoffer Cedergren i denna tråden, så tänker jag på två gamla engelska uttryck: "No good deed goes unpunished" samt "Damned if you do, damned if you don't". ;) Så hade jag känt om jag jobbade på Hilton och läste inläggen. Med andra ord, det blir inte lätt att göra rätt här. Dock svårt att personalisera alla förmåner, så det är nog enklare att bara tacka nej till det man inte vill ha som du har gjort.

Ett tips är att i din profil skriva att du vill ha två sängar. Jag har gjort det misstag ganska länge att jag hade två sängar i min profil. Fattade liksom inte när jag även fick uppgraderingar med två sängar varför jag alltid fick två sängar :p Det var i min profil. Samma som min flickvän som klagar på att i min profil så står det "Away from elevator". Hon tycker det blir långt att gå varje gång, då vi alltid bor typ längst bort. I-landsproblem är mitt svar.

Hilton Honors är inte vad det en gång var, kanske delvis på grund av alla dessa gratis Diamondkort. Jag nådde redan Diamond innan 6 månader i år både på stays och points, så nu funderar jag på en challange resten av året på något annat program. Största skälet jag stannar kvar är att jag har bra access till CORP DEALS på Hilton något jag inte har på Starwood som skulle vara alternativet.

Sedan får jag nästan alltid det jag vill ha på Hilton även när saker är "Lost in Translation".

Toppen