Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Hilton?

Som ett svar till den gode Hiltonexperten så gör jag varje år ett test av en kedja. Det kanske inte framgår så tydligt här men i år testar jag Hilton, förra året var det BW (alla minns mina hårda ord om dom) och nästa år blir det nog Radisson.

Personligen är jag oftast väldigt nöjd med bara en säng och ett rum som går att låsa, vi pratar om lågbudgethotell alltså. Men nu gav ju Hilton mig chansen att prova på hur det är att vara Diamond och jag tänker då inte sitta tyst och inte säga vad jag tycker.

Jättelyxigt med lounge och frukost. Jag var också väldigt nöjd med all personal på Hilton Sao Paulo vilket jag har mailat och berättat för dem ("en av dom bättre hotellupplevelserna i år"). Mindre bra dock detta med "uppgraderingarna" som skapar en osäkerhet och viss besvikelse. Ja jag är kontrollfreak som många andra här.

Last edited:
Absolut är det så @Cristoffer Cedergren och Hilton har mycket att förbättra. Min kommentar hade två aspekt:
1. Det är svårt att personalisera förmåner så det blir exakt 100% för alla över en hel familj av hotell
2. Att det måste kännas svårt att när man skapar förmåner som det verkar en stor del av medlemmarna vill ha och sedan passar inte dessa just en person då är det liksom fel på systemet..

Min erfarenhet är att det ända sätt att få bra service på, samt personalisera service, oavsett om det är Hilton, Starwood eller ett lokalt hotell på en småort är att skapa personliga relationer med personalen som en frekvent gäst. Jag har detta på Hilton Metropole i London, samt New York Fashion District i New York. Jag hade detta även på Waldorf i New York tidigare.Som alltid är det den mänskliga faktorn som räknas, och relationen måste byggas över tid och vara tvåvägs. T.ex. har jag nu skickat 10 nya kunder till Fashion District från BC.

Jag har ofta tänkt på att lämna de stora som Hilton och Starwood, och bara satsa på små, lokala hotell just på grund av detta..

Absolut är det så @Cristoffer Cedergren och Hilton har mycket att förbättra. Min kommentar hade två aspekt:
1. Det är svårt att personalisera förmåner så det blir exakt 100% för alla över en hel familj av hotell
2. Att det måste kännas svårt att när man skapar förmåner som det verkar en stor del av medlemmarna vill ha och sedan passar inte dessa just en person då är det liksom fel på systemet..

Min erfarenhet är att det ända sätt att få bra service på, samt personalisera service, oavsett om det är Hilton, Starwood eller ett lokalt hotell på en småort är att skapa personliga relationer med personalen som en frekvent gäst. Jag har detta på Hilton Metropole i London, samt New York Fashion District i New York. Jag hade detta även på Waldorf i New York tidigare.Som alltid är det den mänskliga faktorn som räknas, och relationen måste byggas över tid och vara tvåvägs. T.ex. har jag nu skickat 10 nya kunder till Fashion District från BC.

Jag har ofta tänkt på att lämna de stora som Hilton och Starwood, och bara satsa på små, lokala hotell just på grund av detta..
Men just detta med onödiga uppgraderingar till Executive verkar ju många här i tråden vara överrens om, och vi bör väl inte gå för mkt OT :)

Men just detta med onödiga uppgraderingar till Executive verkar ju många här i tråden vara överrens om, och vi bör väl inte gå för mkt OT :)

Frågan är när är det onödigt? Är det 1/10, 2/10 som tycker det? Har du någon statistik som stöder detta?

Denna tråd handlar om "Har du blivit uppgraderat på Hilton". Detta är en förmån som medlemmar har. Sedan är det helt upp till var och en att tacka nej. Det jag inte förstår är varför det är en big deal att man faktisk får en förmån som man är berättiga till. Vill man inte ha det, så tackar man nej. Det är att klaga på detta som jag kanske inte håller med om. Man klagar på något som andra kanske uppskattar. Tillbaka till min första kommentar att man inte kan göra rätt oavsett vad man gör.

Jag har tackat nej en handfull gånger då jag vet hur rummet ser ut, och känner till alternativen. Jag tycker du har all rätt att tacka nej. Det är ditt val. Men att "uppgraderingar är onödiga" stämmer kanske för dig, men att dra alla härinne i samma grupp uppfattar jag som långsökt..

Det lite roliga med Hilton Prag är att dom har skickat tre seprata standardmail av typen "is there anything we can do for you let us know". Det va ett sånt jag svarade på med önskan om att få det rum jag bokat, men det går tydligen inte. Ni förstår ironin :)

Last edited:
Hilton Berlin. Min första icke-uppgradering som HHD från King till Exec King. Bra frukost i restaurangen (fritt val mellan lounge och restaurang).

Hilton Shanghai Hongqiao. hade bokat Kingsize Deluxe (1166 RMB) och tror jag fick något liknande även om de sa att det var en uppgradering. Tillgång till lounge (fick även ta med kollegan utan status), happy hours mellan 18-20 vilket innebär plockmiddag samt öl/vin. är HHD.

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
Conrad Manila bokade points + cash, 20000 poäng + 4700 php och är HHG
Conrad här uppgraderar HHG endast en rumskatigori vilket är bay View istället för city view.
Med de gav mig en riktig uppgradering 2 kategorier till, dvs Executive floor och Bay View.:)
Fint rum och ingen dålig utsikt.

Toppen