Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Hilton?

Den 22 aug blev jag uppgraderad från Executive room till Presidental suite på Hilton Americas Houston. Hade checkat in online tidigare. Vid ankomst verkade det strula när vi skulle få nycklarna till rummet, kvinnan bad om ursäkt och gick iväg med våra rumsnycklar. Sen det tog det ett par min innan hon kom tillbaka igen och bad ännu en gång om ursäkt. Executive rummet som jag hade valt var "under maintenance" sa hon. Hon frågade om det var OK om hon kunde ge oss Presidential sviten istället för rummet jag hade checkat in på online. Vi var mycket nöjda med detta. Bra uppgradering från 103 USD rummet jag bokat. Var HHS vid tillfället tack vare 4 stay for Gold dealen.

Funderar på att boka Hilton Slussen för mig och en kollega. Varsitt rum, jag är HHG och han är statuslös. Bokning i mitt namn.

Några erfarenheter kring gratisfrukostens vara eller inte vara för min kollega? Läser man T&C är det inte att räkna med men på andra hotell har det fungerat. Vad tror ni?

Uppgraderad på Hilton Slussen. Är HHG fram till veckans slut då jag blir HHD. Någon som vet skillnaden på vilket rum man blir uppgraderad till som HHD på Slussen hotellet jmf med HHG?

Funderar på att boka Hilton Slussen för mig och en kollega. Varsitt rum, jag är HHG och han är statuslös. Bokning i mitt namn.

Några erfarenheter kring gratisfrukostens vara eller inte vara för min kollega? Läser man T&C är det inte att räkna med men på andra hotell har det fungerat. Vad tror ni?
Funkat för mig när jag var HHG i Stockholm. (Funkat alltid som HHD på alla hilton so far)

Så länge bokningen står på ditt namn ska det inte vara något problem. Så om kollegan vill ha poäng, se till att han stoppar in sitt namn och HHonorsnummer i bokningen först när ni checkar ut. Jag har gjort det här ett antal gånger på andra hotell och det har aldrig varit ett problem så länge man gör som jag beskriver.

Så länge bokningen står på ditt namn ska det inte vara något problem. Så om kollegan vill ha poäng, se till att han stoppar in sitt namn och HHonorsnummer i bokningen först när ni checkar ut. Jag har gjort det här ett antal gånger på andra hotell och det har aldrig varit ett problem så länge man gör som jag beskriver.

Kollegan samlar inte poäng, tack och lov. Skulle de knorra (vilket jag inte tror baserat på kommentarer här och erfarenhet av andra Hilton-hotell) så säger jag att han är min "spouse stays free" och att det andra rummet är till för att förvara vårt bagage. Problemet löst!

Kollegan samlar inte poäng, tack och lov. Skulle de knorra (vilket jag inte tror baserat på kommentarer här och erfarenhet av andra Hilton-hotell) så säger jag att han är min "spouse stays free" och att det andra rummet är till för att förvara vårt bagage. Problemet löst!

Vad säger din ordinarie "Spouse" om det... :) hur som helst mycket kreativ ide.
Jag delar din erfarenhet, de är sällan kinkiga med sånt här på hotel av den kategorin.

Hilton MIA billigaste möjliga bokat med family VIP. Uppgraderad till King junior suite. Hörnsvit på 11e våning med fin utsikt. Säkert 50 kvm, trevligt! Full frukost ingick med. Är HHG.

Toppen