Behövde bil 1 dygn i Miami innan vi ska kryssa på höstlovet, så detta kom utmärkt!
Är det någon som åkt Norwegian Cruise Line och dess The Haven? Tankar och åsikter om denna?
Vilket rederi? Åker själv Allure med RCCL på höstlovet!
Är det någon som åkt Norwegian Cruise Line och dess The Haven? Tankar och åsikter om denna?
Hej, jag planerar vår första cruise, ut från Galveston,Texas i Februari och har några frågor:
Får man normalt bäst pris på rederiets hemsida eller är det en djungel av rabattkoder etc?
Hur mkt extra kostnader utøver biljettpriset måste man räkna med, vad ingår, ingen mat?
Jag hittar en sjudagars "western caribbean" med Liberty of the Seas,här kostar junior suite $4700 (2vuxna 2barn (3/5år)
-är detta cirka genomsnitt eller dyrt/billigt pga säsong?
-Skeppet verkar Ok för familjer eller borde vi hellre flygit till Florida för nåt bättre? (bor bilavstånd från galveston)
Raten är avbokningsbar fram till November så tänker att jag bokar för att säkra mig.
Bra input med statusmatchning. Tror ni det bästa man kan matcha sig till genom något av Amex partnerprogram är MSC gold?...Dessutom kunde man snabbt matcha MSCs lojalitetsprogram med hotellprogram så jag blev snabbt "Black" (deras högsta nivå) efter statusmatch.. gratis skumpa på rummet, gratis specialmiddag etc etc...
Synd, tänkte det kunde vara lite nytänk med BC träff på kryssningDenna gång för första gången på 4 år är vi otrogna RCCL och kör med MSC istället.. deras nya MSC Seaview. Skall bli kul att testa annat rederi och nytt skepp. Dessutom kunde man snabbt matcha MSCs lojalitetsprogram med hotellprogram så jag blev snabbt "Black" (deras högsta nivå) efter statusmatch.. gratis skumpa på rummet, gratis specialmiddag etc etc.
Synd, tänkte det kunde vara lite nytänk med BC träff på kryssning
Ska bli kul att höra vad du tycker om MSC jämfört med RCCL, har hört att dom kanske ligger nivån under? Jag har själv bara kryssat med RCCL, men provat dom flesta fartyg. Gillar nog Oasis class bäst, i alla fall om man reser med tonåringar.
Synd, tänkte det kunde vara lite nytänk med BC träff på kryssning
Ska bli kul att höra vad du tycker om MSC jämfört med RCCL, har hört att dom kanske ligger nivån under? Jag har själv bara kryssat med RCCL, men provat dom flesta fartyg. Gillar nog Oasis class bäst, i alla fall om man reser med tonåringar.