Senaste nytt

Handla på Amazon och tjäna 50 poäng per 100 kr (dock ej presentkort)

Referal-systemet bygger ju på att länka produkter och få provision när någon handlar. Det går ju att argumentera för att de är rimligt att inte få provision för något kunden då redan har i varukorgen.

Sen när man använder samma system för detta blir det ju lite lustigt såklart.

Egentligen är det väl ganska logiskt. Om jag skulle handlat sakerna ändå, vilket indikeras av att jag har dem i korgen sedan tidigare, så finns det ingen anledning att betala poäng för att få mig att handla på just Amazon.

Lärdomen är att rensa kundkorgen och lägga i allt på nytt för varje köptillfälle.
Amazon är dock extra jävligt för sökningen och sorteringen är inte direkt smidig så ibland är det svårt att hitta rätt artiklar igen. Men som tipsats tidigare så finns möjligheten att göra inköpslista och sen skicka därifrån till kundvagnen.

ibland är det svårt att hitta rätt artiklar igen
Såvitt jag förstår har varje produkt ett unikt nummer, ett ASIN-nummer. Spara undan det någonstans så går det sedan lätt att söka upp varan.

Screenshot from 2025-06-14 19-20-26.png

Det numret kan även användas på Hagglezon, en site för att jämföra amazonpriser i olika länder.

Jag kan rapportera att mitt köp nu ändå har registrerats, trots att några artiklar redan låg i varukorgen. Det tog ungefär tre dagar tills jag fick mejlet.

Hela köpet, inklusive de redan i varukorgen?
Bra att du frågar! För att nu, när jag tänker efter, inser jag att jag enbart fick poäng för en av de fyra produkterna jag köpte. Kan nog vara den enda som jag la i varukorgen efter jag klickade mig till Amazon från onlineshopping-portalen.

Så det verkar onekligen så att det verkligen krävs att man lägger alla produkter i varukorgen efter man har använt länken i portalen.

Sorry att jag lät som om allt gick bra ändå. Var bara glad att jag fick några poäng och glömde att kolla närmre på hur många poäng jag faktiskt fick.

Angånde hur man då bör göra: lättast är väl att kopiera länkerna till produkterna man vill ha i någon notis- eller texfil. Sedan besöker man varje URL i browser och lägger produkten in i varukorgen. Det borde nog fungera.

Last edited:
Toppen