Senaste nytt

Handelsbanken Platinum och Infinite

Jag har shb infinite kort och det är galet bättre än platina jag hade förut. Främst servicen när man ringer och behöver boka bord osv, platina kunde sällan hjälpa men nu löser de verkligen allt. Sen är försäkringarna sjukt mycket bättre.

Sen får man kortet i en Alu låda lite kul :)

Skulle gärna vilja veta skillnaderna i försäkringen mellan HB Platinum & Infinite.

HB infinite har betydligt bättre reseförsäkring samt bättre juridiskt skydd.
Sedan är de lite bättre på allt annat.
Infinite verkar även vara bättre här än Amex platinum.

Skaffade för en tid sedan SHB platinum både till mig och frun. Var sitt vill säga så vi får två fullvärdiga Priority pass. 500 kr var årligen känns helt ok. Detta helt utan förhandling lät inte omöjligt att förlänga priset åren som kommer.
Har inte använt concierge-servicen alls och läst lite olika omdömen. Är det verkligen ingen här som använder den? Använder flera kortbolag samma servicecentral?

Fick mitt för 900kr utan vidare så det lär nog gå att pressa ner mer.

Var det på kontoret i Luleå? Killen som har hand om mig sa att de inte gett några rabatter alls här som han kände till, när jag hävdade att det tydligen var ganska vanligt. Jag har kikat på att skaffa Platinum, men årsavgiften är högre än vad jag känner är motiverat.

Har haft Amex Platina rätt många år nu. Blir riktigt irriterad på att få Scandic istället för HH. Kass helt enkelt.

Däremot kan concierge-servicen leverera. De har hittat poukter från filmer, beställt saker från leverantörer vars svenska generalagent inte kunnat ta hem själv, bokat mycket bra bord på i stort sett alla restauranger. Akutbokningar begränsas dock till mindre uval restauranger, dock bra sådana det också. Mkt svåråtkomliga biljetter till OS också till väldigt bra priser. OS-biljetterna försökte kollegan med SHB Plat. fixa men det gick inte alls. Jag har faktiskt inte hört om någon som fått någon hjälp från SHB concierge.

Resebyrån har koll på vilka trevliga erbjudanden som är aktuella också, ex C-kampanjer med 2 för 1 på Emirates och andra.

Försäkringen har fungerat flawless när ag behövt den. Dvs försenat bagge och självrisktäckning på hyrbilar.

Än så länge väldigt nöjd men prishöjning och inget HH Gold är definitivt inte kul.

Toppen