Senaste nytt

Handelsbanken Platinum och Infinite

Jag fick för mig att det bara var ett år för Hilton Gold, men jag vet faktiskt inte var jag fick det ifrån. Läser på Platinum-medlemssiten nu och där står det att Starwood Preferred ingår i ett år, men Hilton Gold och Carlson Silver verkar ingå permanent. Förutom det som redan nämnt här också kan det vara värt att nämna att det ingår förmåner och rabatter vid bilhyra hos Avis och Hertz. Det finns dessutom platinumspecifika specialerbjudanden på väldigt många lyxhotell (ofta i stil med bo fyra nätter betala för tre, gratis frukost, och rumsuppgradering i mån av plats). De erbjudandena kan vem som helst söka fram och titta på här: https://www.americanexpressfhr.com/...ll&isplat=null&iscent=null&region=null#main=1

För någon dag sen fick jag också en inbjudan från Amex till champagne och snittar på nåt event som hölls av Mercedes. Dock i Stockholm, så det åkte i den virtuella papperskorgen utan närmare läsning.

Stefan, av ren nyfikenhet, hur mycket är du villig att betala för de 200 000 värvningspoäng du får? Förstår om du inte vill svara öppet.
 

Stefan62

Medlem
Notera att det är Amex Plat vi pratar om som ger HH Gold och SPG Gold. Det kostar också 5000:- om året.
Handelsbanken Platinum kostar 1900:- och har andra förmåner. Jag vet inte vilka krav dessa kort har.

Men det ger även en mängd andra plus som jag skrivit ovan, t ex:

Platinum extra kort
Fritt SAS Amex Eurobonus
Priority Pass på högsta nivå för 2 personer
Med mera
 

thitus

Ny medlem
Har idag varit i kontakt med Amex och där pratat med tre olika handläggare i deras kundtjänst. Alla tre sade samma sak - statusen inom SPG, Club Carlson och HH gäller endast år ett, därefter måste man precis som alla andra förtjäna den genom övernattningar etc. Taskig information på Amex hemsida enligt min åsikt och på gränsen till falsk marknadsföring. Värdet av kortet devalveras kraftigt från år två. Ytterst tveksamt om det är värt 5000 spänn per år... Dum som jag är glömde jag fråga om det är fler av deras förmåner/lockbeten som endast gäller år ett...
 

Stefan62

Medlem
Det är en förhandlingsfråga - ställ det på sin spets och säg att Du säger upp kortet om de inte ger Dig fortsatta förmåner. Jag lyckades!
 

nilsson

Medlem
Har idag varit i kontakt med Amex och där pratat med tre olika handläggare i deras kundtjänst. Alla tre sade samma sak - statusen inom SPG, Club Carlson och HH gäller endast år ett, därefter måste man precis som alla andra förtjäna den genom övernattningar etc.

Affärsavtal med SPG ger ungefär samma fördelar som SPG gold (plus lägre priser). Här skulle businessclass kanske kunna göra ett BC SPG membership. Det som krävs för affärsavtal är 50 SPG-nätter per år (inom organisationen), och det borde BC:s medlemmar kunna komma upp i.
 

agehall

Medlem
Affärsavtal med SPG ger ungefär samma fördelar som SPG gold (plus lägre priser). Här skulle businessclass kanske kunna göra ett BC SPG membership. Det som krävs för affärsavtal är 50 SPG-nätter per år (inom organisationen), och det borde BC:s medlemmar kunna komma upp i.

Faktiskt ingen dum idé.
 
Toppen