Senaste nytt

Handelsbanken Platinum och Infinite

Har någon använt sig av Concierge servicen den senaste tiden? Hur snabba brukar de vara att ordna saker, små som stora?

Jag har aldrig använt mig av dem tills idag då jag vid 14:00 ringde och bad om en relativt enkel sak (köpa en vara och få den skickad). Nu är klockan 22:50 och jag har fortfarande inte hört något från dem. Jag ska inte säga något (klaga) innan utgången av morgondagen, men jag hade med råge redan kunnat ordna det snabbare själv.

Tjejen som svarade var visserligen alert och kom med egna förslag, men det faktum att jag fortfarande inte hört något gör mig förvånad.

Vad är era erfarenheter av dem?

De bokade en flygbiljett till mig & återkopplade inom 30min, när min dosa slutat att fungera. Jag ringde dagtid, det är tydligen olika om det är kontorstid eller ej.

De bokade en flygbiljett till mig & återkopplade inom 30min, när min dosa slutat att fungera. Jag ringde dagtid, det är tydligen olika om det är kontorstid eller ej.

OK, kool. Ja, jo det kan jag förstå. Hade jag ringt strax innan midnatt hade jag inte förväntat mig svar inom 30 minuter. Men 14:00 anser jag nog ändå vara normal kontorstid :p

Ringde nu tillbaka och frågade varför jag inte fått någon återkoppling i ärendet.
Handläggaren hade satt call back till tre! dagar. När informationen om mitt ärende skulle bekräftas visade det sig att det var en enda röra. Det fanns heller inget svar på min fråga, så jag drar slutsatsen att Handelsbankens Concierge Service inte fungerar. Tre dagars återkopplingstid i ett simpelt ärende är heller inte acceptabelt.

Nja, inte exakt samma men bra lika. Ser att Priority Pass kan användas 4 gånger för att sedan kosta per besök. Handelsbanken Platinum har ingen sådan begränsning.

...vilket kostar Handelsbanken enormt mycket om du använder kortet flitigt. Priority Pass fakturerar banken per besök - jag tror inte dom förväntade sig galningar som oss när dom designade kortet :)

Ringde nu tillbaka och frågade varför jag inte fått någon återkoppling i ärendet.
Handläggaren hade satt call back till tre! dagar. När informationen om mitt ärende skulle bekräftas visade det sig att det var en enda röra. Det fanns heller inget svar på min fråga, så jag drar slutsatsen att Handelsbankens Concierge Service inte fungerar. Tre dagars återkopplingstid i ett simpelt ärende är heller inte acceptabelt.

Uppdatering: De lyckades efter ett tag ordna mitt önskemål. Men om den produktansvarige för Platinum/Infinite-korten råkar läsa tråden så får vederbörande gärna höra av sig till mig för en del konstruktiv kritik :)

Toppen