Senaste nytt

Handelsbanken Platinum och Infinite

Concierge Service Travel SHB Platinum: har använt det en gång under ett snökaos förra året då jag fick boka en C biljett HEL-ARN för att kunna komma hem. Då sköttes resebokningen av inga mindre än Tranås Resebyrå, som jag använt direkt sedan dess. Ett bra gäng.

PP: använder nästan aldrig då *G löser lounge oftast ändå. Har dock syndat och lånat ut PP kortet till barnen ngn gång, vilket sannolikt inte är tillåtet.

Hej,
Letar i trådarna efter erfarenheter och tips inför byte av kreditkort.... Jag har Amex Guld idag, måste skaffa platinumkort för priority pass. Fått Amex Platinum erbjudande hem, men tvekar inför årsavgiften.... Är det bättre att bli värvad alltså? De verkar ändrat reglerna sedan jag sist undersökte.

Alternativet Eurocard Platinum? Annat? SAS Diners? En djungel detta, hursomhelst är Amex Guld ett numera onödigt kort, så byte blir det. Om någon insatt vet, är jag tacksam för förslag på vilket kort som är bäst. Tack på förhand/JV

Har SHB platinum. Funkar bra. Prisvärt efter förhandling. 500kr per år vissa här har fått det gratis. Ska du ändå ha SAS amex blir ju AMEX platinum mer prisvärt även om det är hiskeligt dyrt.
Familjens totalkostnad för kort på 1000kr för SAS AMEX och 1000kr för två fullvärdiga SHB platinum känns ändå mer rimligt

Amex brukar ju alltid köra lite rekryteringskampanjer på Platinum. Sist jag kollade var det 200k MR till den som blev rekryterad och till den som rekryterade. Så det är väl lika bra att bli rekryterad :)

Tack för svar.... Ja, har funderat på vanligt SAS Amex och ett komplimenterande Platinumkort som inte kostar 6000 :)
Allergisk mot dessa dyra avgifter

Ja, eller bli rekryterad då, om man får 200k MR kanske det är värt det, iaf ett år.... Förr hade de väl poäng till både rekryt och rekryterare samt gratis avgift första året?
Någon som har koll kan gärna höra av sig angående att rekrytera mig... :)

Är det någon som använt försäkringsdelen som ersätter inköp där andra butiker har lägre priser? Kan någon förklara mer i detalj om vad som omfattas, och under vilka villkor? Låter ju nästan för bra för att vara sant, eller?

Är det någon som använt försäkringsdelen som ersätter inköp där andra butiker har lägre priser? Kan någon förklara mer i detalj om vad som omfattas, och under vilka villkor? Låter ju nästan för bra för att vara sant, eller?

Har inte behövt använda denna försäkring ännu men det framgår väldigt tydligt i försäkringsvillkoren vad som gäller. Läs under punkt 18 i bifogad länk: http://www.nordic.zurich.com/intern.../nordic/cards/handelsbanken_platinum_2013.pdf

Toppen