Dr. Miles
Expert
5 kg på CA?? Hahahahah.....![]()
Air China har lite skruvade humor.
De menade kanske minst 5 kg...
5 kg på CA?? Hahahahah.....![]()
Det där uttalandet tror jag inte du har så mycket fog för. Det kanske är vissa som bytt till LCC, framförallt där LCC har rutter som passar bättre. Men över lag så tror jag inte att LCC snor mycket affärsresande från de traditionella bolagen. De har ju sällan ett nät vilket affärsresenärer är beroende av.
Kanske SAS var i LCC kategori?Jag håller inte med. Redan 2005 publicerades denna artikel på flygtorget.se : Flygtorget » Flygnyheter » Osorterat (anv ej) » 4 av 5 svenska företag prioriterar lågprisflyg
"4/5 svenska företag prioriterar lågprisflyget" Detta enligt en undersökningen av Affärsresebarometern. Detta var ändå i lågprisbolagens linda...
Vet inte om din läskunnighet är begränsad eller om det är din fattningsförmåga som är obefintlig
Tjaeng har ju mycket tydligt påpekat att tjänsten inte går att köpa.
Var inte så säker på det.... Det finns gott om affärsresenärer som bytt till LCC. Titta till exempel på Easyjet, som inte har några viktrestriktioner alls på handbagage och startat ett nytt fokus på affärsresenärer:
Jag håller inte med. Redan 2005 publicerades denna artikel på flygtorget.se : Flygtorget » Flygnyheter » Osorterat (anv ej) » 4 av 5 svenska företag prioriterar lågprisflyg
"4/5 svenska företag prioriterar lågprisflyget" Detta enligt en undersökningen av Affärsresebarometern. Detta var ändå i lågprisbolagens linda...
Fast den där undersökningen ger jag inte mycket för. De har frågat "beslutsfattare", dvs folk som försöker sätta policies och vill se bra ut inför sina chefer. Det är klart att de vill att anställda ska flyga mer LCC, men om det inte funkar pga olika orsaker så spelar det ingen roll, det kommer ändå att flygas mest med traditionella carriers.