Senaste nytt

Hacks/tips för att resa minimalt (minska vikt och volym på bagage)

Hachans

Medlem
Använde denna adapter sist vi var i Nordamerika: https://www.clasohlson.com/se/Reseadapter-SKROSS-Pro-Light-USB/p/36-6560

Har USB-uttag och klarar hög belastning. Laddade datorn med den under hela resan och frugan körde hårfön i den.
Omvandlar INTE ström, så man får kolla att de grejer man stoppar i fixar den ström som är på resmålet, men de flesta prylar numera klarar väl 110-240 volt och 50/60 Hz. Viktigt att checka dock.

Saker som har microchip i regel. Inte saker som använder el som direkt effekt såsom hårtorkar etc. Att plugga in en 220v hårtork i 110v gör den lite sämre, att göra tvärtom kommer inte bli lyckat.
 
För att fortsätta USB-C-spåret kan man se till att all elektronik man har laddas med just USB-C. Själv har jag t.ex. båda eltandborste och rakapparat med sådant uttag.

På väldigt korta resor kan jag skippa det eller köra med vanlig tandborste, men på något längre är det smidigt att bara behöva två sladdar (USB-c samt lightning).
Vad är det för tandborste och rakapparat du har som går att ladda med USB C ?
 
Vad är det för tandborste och rakapparat du har som går att ladda med USB C ?
Tyvärr inget bra svar. Tandborsten en no-name-grej jag hittade i butik i USA, och rakapparaten sökte jag bara ”shaver usb-c” på Amazon.se typ och valde en billig.

Tanken var att köpa något billigt först och om jag gillade det köpa något bättre nästa gång, men än så länge har de hållit så inte funnits behov av att köpa något mer seriöst än :) Ska tilläggas att det inte är min enda rakapparat hemma så den är inte använd jättemycket, annars hade nog en billig hunnit bli lite slö vid det här laget iaf misstänker jag.

Edit, glöm inte köpa presentkort på sas webshop ifall du också tänker köpa från amazon så får man lite poäng på köpet.
 
Toppen