Senaste nytt

Höll på att hamna i slagsmål på Arlanda igår

Sofia

Medlem
Det är inte bara på Arlanda man hamnar i gräl med idioterna. Jag blev påhoppad av 4-5 stycken på jobbet ute på Djurgården i onsdags. Riktigt obehagligt att bli puttad på av ett gäng främmande gastande män som helt saknar vett och sans :( Tack och lov kom ordningsvakterna från Grönan och gick emellan. Men sen stod de där och snackade och pekade och jag vågade faktiskt inte cykla hem sen när jag slutade på kvällen. Inte OK!
Dags att det görs något åt detta på riktigt.
 

swede77

Medlem
Tja vad säger man?


Denna befängda modell som finns på Arlanda är en skymf för Sverige och Stockholm. 7 spår i bredd med taxibilar där alla viftar och hojtar som om det vore en marknad i Marocko.

Skall vi starta en namnunderskrifts-insamling för att få till förändring? Så här kan det inte fortsätta och är inte värdigt en stad som Stockholm.

/Concorde

Jag håller fullständigt med och tipsar nästan alltid icke svenska passagerare som jag sitter bredvid om detta på legs till ARN.

Det är en skam för Sverige och helt tvärtemot miljontals regler som reglerar precis ALLT i detta avlånga land. Varför kan man inte specialreglera detta för Arlanda och andra flygplatser när det första intrycket i ett land är SÅ viktigt.

Är gärna med på en namninsamling. Jag tycker att detta bör behandlas i ett utskott och lagstiftas.

Pinsamt.
 
A

Aurora

Guest
Synes det er utrolig ubehagelig å velge seg en taxi når man kommer ut fra Arlanda. Jeg er 101% uerfaren og "an easy prey" siden jeg er jente med stort sett bestandig alt for tung baggasje jeg ikke klarer håndtere lett. Finnes det noen a dumbass' guide: how to chose a taxi at ARN?
 

Trox

Medlem
Synes det er utrolig ubehagelig å velge seg en taxi når man kommer ut fra Arlanda. Jeg er 101% uerfaren og "an easy prey" siden jeg er jente med stort sett bestandig alt for tung baggasje jeg ikke klarer håndtere lett. Finnes det noen a dumbass' guide: how to chose a taxi at ARN?

Guiden säger flygbuss. Jag får ta taxi om jag vill men tar alltid bussen för att slippa obehaget att välja en taxi där.
 

Storsteffe

Medlem
Synes det er utrolig ubehagelig å velge seg en taxi når man kommer ut fra Arlanda. Jeg er 101% uerfaren og "an easy prey" siden jeg er jente med stort sett bestandig alt for tung baggasje jeg ikke klarer håndtere lett. Finnes det noen a dumbass' guide: how to chose a taxi at ARN?

Googla fastpris Arlanda-Stockholm, exempelvis så har Taxi Stockholm en sökmotor på priser och förboka.
Om du inte vill förboka så begär fastpris på plats, åk aldrig på taxameter.
Har funkat bra för mig.
 
D

Deleted member 4140

Guest
Det ska aldrig kosta mer än 500-650kr från Arlanda - Stockholm City som regel med taxi.
Jag får stå ut med de där idioterna dagligen och därför rekommenderar jag alltid de följande taxibolagen till mina gäster/kunder;

Priserna är för en vanlig bil och inte en stor bil, man kan räkna med ca 200kr extra om man vill åka mer än 3.

Taxi Stockholm - 08 15 00 00 - Fast pris till Arlanda: 520kr
Top Cab - 08 33 33 33 - Fast pris till Arlanda: 520kr
Taxi kurir - 08 30 00 00 - Fast pris till Arlanda: 520kr
Metro Taxi - 08 14 00 00 - Fast pris till Arlanda: 420kr
Airport cab - 08 25 25 25 - Fast pris till Arlanda: 390kr
Green cab - 08 390 390 - Fast pris till Arlanda: 390kr

Det kan vara bra att höra av sig någon dag innan om man vill kunna boka något av de billigare alternativ.

Vill man åka med finare bilar så är UBER kanon, men prislappen går givetviss uppåt.
Som regel tar jag alltid flygbussarna dock eftersom att man tjänar EB poäng :)
 
Toppen