Senaste nytt

Höll på att hamna i slagsmål på Arlanda igår

Nemo

Medlem
"Lars Hjälmered (M), vice ordförande i trafikutskottet.
Hur ska det här gå till rent konkret?
– Praktiskt kommer du som kund att ha rätt att få ett fast pris en uppgift före du hoppar in i bilen. Du kommer att få ett kvitto eller motsvarande som visar den prisuppgiften och skulle någon försöka lura dig så kan du hålla taxibolaget ansvarig för detta i efterhand.
Men det är ju inte säkert att utländska turister vet vad som är ett rimligt pris?
– Nej, det kan vara en risk med det hela. Å andra sidan så finns det ett eget ansvar i detta, säger Lars Hjälmered"
Ja, vad ska man säga. Lagen gör inget åt ockerpriserna. Du ska, innan du sätter dig i taxin, ståendes utanför i regnet, på ett obegripligt språk (som pratas av runt 1 promille i världen), få en papperslapp med någon Ankeborgs-valuta om ett pris till, ja vart?
 
Jag förstår inte att det skall vara så svårt att komma tillrätta med det här eländet.
Ingen taxi borde tillåtas köra in på Arlanda som har ett jämförpris på över 500 kr (vilket ändå är 60-70% dyrare än de stora bolagen), vips problem löst.

Ett sådant beslut borde väl Svedavia kunna ta själv utan inblandning av världsfrånvända politker.
 

NotRyan

Medlem
Jag förstår inte att det skall vara så svårt att komma tillrätta med det här eländet.
Ingen taxi borde tillåtas köra in på Arlanda som har ett jämförpris på över 500 kr (vilket ändå är 60-70% dyrare än de stora bolagen), vips problem löst.

Ett sådant beslut borde väl Svedavia kunna ta själv utan inblandning av världsfrånvända politker.
Var inte så säker på det, Swedavia fick ju backa på beslutet att inte tillåta rövarna framför terminalerna.....
 

AABack2ARN

Medlem
Har för mig att det redan finns en maxgräns, men den gäller enbart City. Om du vill åka till Bromma eller Solna exempelvis kan de ta vilken taxa som helst. Eller försvann takpriset i samband med de nya fållorna?
 
Toppen