Senaste nytt

Höll på att hamna i slagsmål på Arlanda igår

Samma sak på båda Sheraton jag bodde på. Ett exempel var snubben som absolut skulle hjälpa mig upp på rummet med min väska. Enda problemet var att min resväska var kvar i Frankfurt, så jag hade bara min datorväska. Det hindrade honom dock inte att tvinga sig med mig och förvänta sig dricks för besväret.

Jag bad gubben fara och flyga.

edit:
@agehall, värre än LOS??? Det kan jag bara inte tänka mig...

Ja. I Lagos upplever jag inte att folk försöker lura en på samma sätt. Det är andra saker som suger där, men attityden från de flesta man träffar är mycket bättre.

Lite som i indiska storstäder. De kan ägna en timme åt att tjata på en att man ska köpa ngn meningslös tjänst av dem. En snubbe ville ha 100 SEK för att lyfta upp min väska i ett lastrum på en buss.

Sammanfattningsvis kan den svenska taxi situationen bara jämföras med dåligt fungerande system i tredje välden utan den rätts tradition som vi är vana vid i Sverige.
Det är otroligt att våra politiker inte kan ändra på något som är så uppenbart fel.
Andra exempel är SMS lån , telefonförsäljare vars enda syfte är att lura ofta gamla människor och köttfusk.
Nu vet man ju inte ens vilken restaurang man kan äta lunch på.

Ungefär samma pengar när jag var i Delhi 2010 har jag för mig, hade för övrigt inga problem när jag var där, förutom en snubbe vi träffade på väg till Agra som var på väg att ha sönder en sidoruta på bilen då vi inte ville ta kort på hans stackars apa, men så ordnade vi också det mesta genom hotellet.

Samma sak på båda Sheraton jag bodde på. Ett exempel var snubben som absolut skulle hjälpa mig upp på rummet med min väska. Enda problemet var att min resväska var kvar i Frankfurt, så jag hade bara min datorväska. Det hindrade honom dock inte att tvinga sig med mig och förvänta sig dricks för besväret.

Jag bad gubben fara och flyga.

edit:

Ja. I Lagos upplever jag inte att folk försöker lura en på samma sätt. Det är andra saker som suger där, men attityden från de flesta man träffar är mycket bättre.

Agehall vis av erfarenhet så finns det andra saker som "suger" där :)

Toppen