Senaste nytt

Högsta jämförpris på Taxi i Stockholm

vicce

Medlem
De vita limousinerna som åker runt har ju runt 2200:- i jämförspris. Undrar om någon tursit/stockholmare har råkat ta en sådan av misstag :)
 
Det värsta jag sett är faktiskt i sammanhanget (i jämförelse med vad andra forumiter berättar) blygsamma 1499:-. Som anekdot kan jag berätta att jag blivit mordhotad utanför Clarion Sign då jag stoppade ett pensionärspar som var på väg in i en lurendrejartaxi och tipsade dom om bilen bakom (en seriös aktörs bil). Chauffören skulle göra det ena och det andra med mig men det turistande paret var väldigt tacksamma.
 
Last edited:

bstark

Medlem
Det är ett litet lustigt systemfel - man tillåter fri konkurrens som sedan spårar ur och "vi" allmänheten måste varna och upplysa varandra och turister.

Redan 1995 studerade jag franska i Nice och lyssnade på en radio-sändning om taxi till och från flygplatser i Europa. Stockholm-Arlanda påstods då vara det värsta exemplet.

Undrar var "skon klämmer" hos våra politiker.

Nån som vet hur det ligger till med priserna i Nice? Där har man ju läst att det kan bli hur dyrt som helst.
 

bstark

Medlem
got_taxi_price.jpg


Göteborg: 11 minusgrader, men inte kallare än att man kan rulla ner fönstret en liten bit.
 
Toppen