Senaste nytt

Hög spend, Nekad uppgradering från Amex SAS Premium till Amex SAS Elite

Kontakta kundtjänst, förklara läget och be dem fixa så att någon från rätt avdelning kontaktar dig.

Stort tack! Ser verkligen framemot att få mina rättmättiga extrapoäng! :)

Bör jag skicka in ansökan först och ringa därefter? Eller ringa innan jag skickar in ansökan?

Att ringa efter ansökan var avslagen funkade alla fall inte. Kundtjänsten vägrade berätta varför jag blivit nekad, jag fick inte prata med någon manager och hon sa vänligt att det enda hon kan göra är att hänvisa mig till det utskickade beslutet. Som i princip bara säger att de har nekat mig.

Jag hade ringt, förklarat situationen och frågat hur jag skulle gå tillväga för att göra en ansökan som inte blir avslagen direkt.

Stort tack! Ser verkligen framemot att få mina rättmättiga extrapoäng! :)

Bör jag skicka in ansökan först och ringa därefter? Eller ringa innan jag skickar in ansökan?

Att ringa efter ansökan var avslagen funkade alla fall inte. Kundtjänsten vägrade berätta varför jag blivit nekad, jag fick inte prata med någon manager och hon sa vänligt att det enda hon kan göra är att hänvisa mig till det utskickade beslutet. Som i princip bara säger att de har nekat mig.
Besvarar du inte din egen fråga?
"Ska jag göra A eller B? Jag har provat B och det funkar inte." :p

Har en ansökan nekats är det inte lönt att ansöka igen inom tre månader eftersom deras system kommer att tycka att det är samma ansökan och personalen kan inte gå in och ändra detta manuellt. Så fick jag det förklarat för mig. Vänta tre månader, ring och förklara läget och inkom därefter med en ny ansökan.

Har en ansökan nekats är det inte lönt att ansöka igen inom tre månader eftersom deras system kommer att tycka att det är samma ansökan och personalen kan inte gå in och ändra detta manuellt. Så fick jag det förklarat för mig. Vänta tre månader, ring och förklara läget och inkom därefter med en ny ansökan.

Det där stämmer dock inte.
Jag vet en som fick nekat pga 0kr i taxeringsinkomst och sedan skickade in dokument på att pengar finns så att säga.

Har aldrig haft problem med Amex eller andra kort under de är jag varit egen. Just spend, hur mycket man handlar är nog inte det viktigaste i en kreditbedömning hos Amex eller andra. En spend långt över nivå av vad man rimligen får in ökar nog risken ur ett kreditperspektiv. En kreditgivare tittar mer på långsiktigt normalt löneuttag, privatekonomisk lånebild och hur bolagets resultat sett ut historiskt.Har drivit AB drygt tio år med normal lön och utdelning. Bolaget har AAA sedan i år hos Soliditet. Har Amex gold Corporate och Platinum privat.

Toppen