Senaste nytt

Hälsningar från luften!!

Lite chockartat befinner jag mig ombord en Delta-flight från LAX till BOI. United bokade mig om till Delta när kvällens United flight visade sig bli ganska sen. "Fint" tänkte jag när jag gick från Terminal 7 till TBIT airside för att sedan gå ut till Terminal 3.

Men, Delta var skitsura på United som hade bokat mig på en redan överbokat flight. Så det blev lite fram och tillbaka. Delta behövde 4 frivilliga och fick detta ganska snabbt. Jag kom med då jag har ett möte redan 08.00 i morgon var det viktig att komma med.

Konstigt nog står det KLM Platinum på mitt FlyingBlue nummer de fick :) Det var jag senast 2010.

Då är jag åter på United som planerat på väg tillbaka till LAX. Jag gillar verkligen United "Bring your own device" (BYOD) som entertainment system. Mycket smart att streama och låta passagerna välja mellan dator, platta eller smart phone.

Konstigt nog står det KLM Platinum på mitt FlyingBlue nummer de fick :) Det var jag senast 2010.
Delta och KLM/AirFrance är ju båda med i SkyTeam - MEN - de använder tydligen helt olika boknings- och supportsystem! Dessa kommunicerar ovanligt dåligt med varandra vilket leder till att exempelvis poängkrediteringen till det ena programmet (SkyMiles eller FlyingBlue) för intjäning hos den andre, kan bli precis vad som helst! För resor i Delta First (P och F) har jag fått FlyingBlue poäng som om jag varit i billigaste X/U class. Systemen hämtar också väldigt konstiga nivåer från varandra. Inte helt i linje med det löftet om "seamless travel" som SkyTeam ställer ut till mig som resenär...

Trevligt med öl i glasflaska på LX1251. Något mindre skum i alla fall.
20170712_163710_HDR.jpg

En rätt förtvivlat Senator ombord AC525 från Boston till Toronto. Ganska tragisk markupplevelse i Boston som jag skrev om i Loungetråden.

Värre blir det när AC525 med avgångstid 15.00 pushas till 17.30. Avstickaren till Toronto delvis förstört med detta.

Så då är jag ombord AC526 på väg tillbaka till Boston. AC524 ställdes in och vi är en timma sena. Åskväder också i Boston så vi får se om det blir någon Red Sox match i kväll.

Toppen