Senaste nytt

Hälsningar från luften!!

Hälsningar från AA 100 strax över yarmouth och 5.28h kvar till london. Internet fungerar som vanligt smärtfritt och jag sitter på 17J i main cabain extra och ingen i mittensätet.

Då har man förlorat oskulden i MCE då jag tidigare bara flygit J på detta plan. Gott om benutrymme och gratis för Emeralds. Frågade tjejen som sitter på L vad hon pröjsade och hon sa $125 för just hennes säte. Klart prisvärt.

Maten, inget speciellt..kyckling med mos och grönsaker. En sallad med parmesan som förrätt och en snickerdoodle som dessert. Jo en flaska vatten och bröd med gryere och kex. Som sagt inte alls tokigt för att vara ekonomi.

Sitter på DY3665 från Palma till Köpenhamn, vilket är andra flighten med Norweigian.

Fräscha plan och ok wi-fi, men 737-800 känns trånga även om sätet är rätt bekvämt.

Då är man på väg hem från en snabbresa till USA. Har tidigare provat på både American och US Airways lösning från GoGo. Jag vet inte vem United har som leverantör, men nu testas denna på UA1543 mellan LGA och ORD. Denna relativt nya B737-800 har Sky Interior, DirectTV samt Wifi. Men viktigast av allt: ofta när jag åker United känner jag mig som en ungtupp, men hör och häpna: kabinen är fylld av unga, trevliga anställda med ett leende på läpparna och ett glatt humör. Det bjuds också på lite käk.. Om det här är nivån för $250 en väg till Chicago, kanske det är dags att åka mer United då..

En bild på "Rack 'em, stack 'em, and pack 'em" på flyg som väntar på på att lämna LGA..

62a05444c5895d5d26d35734b9d0b4d0.jpg

Hej från Lufthansa Business Class seat 4K på väg från New York till München. Förrätt och huvudrätt intagen och nu väntar ostbrickan. Den nya Businesskabinen är ett stort lyft. Hoppas få några timmars sömn senare. Samma besättning som igår och de kände igen mig och hälsade mig välkommen tillbaka!
aed2e4b8f20f3b3751cf1c67bb412679.jpg

Toppen