Senaste nytt

Hälsningar från luften!!

Latergram från SK609 där uppkopplingen var så seg som att ngn hällt smoothie i routern.

Men, kompetent dansk crew som serverade det enkla men också det goda.
7E958F35-1ADA-451E-97F9-9DF6F51B82DB.jpeg

...och stafvas Ven på svenska sedan 1906? :)
"Efter 1906 års svenska stavningsreform försvann h som första bokstav i ord som (h)vad, (h)varför och liknande. Detta gällde även ortnamn men (H)ven förblev Hven fram till 1958, då man beslutade att stryka H:et trots lokalbefolkningens protester."
Så länge jag inte får gehör för den korrekta användningen av de, dem, dom och det på denna sajt så förbehåller jag mig rätten att stava Hven med H. (men jag gillar din kompetenta anmärkning) Dessutom har jag backning av ett utomordentligt gott spirituosamärke i mitt val av stavning

Last edited:
Hälsningar från SK528 LHR-ARN. 2023 års första SAS-flygning börjar bra: avgång i tid trots att LHR var inblandat*, Connect-flygning med fungerade WiFi (något jag inte var bortskämd med under 2022), tomt säte bredvid mig på exit row och jag behövde inte vifta med mitt EBD för att få min gratiscognac.

* Kanske tack vare glest med passagerare på LHR (magra januari?), mitt i veckan och plusgrader + klart väder på dagen (blev dock avisning före avfärd).
A2D6332F-783B-4B64-8D24-DD1560334663.jpeg

När allt fungerar så är ju faktiskt SAS Go med EBD på europeisk shorthaul klart bättre i luften än BA Economy med Oneworld Emerald: bättre stol, gratis dryck, gratis WiFi, ofta fri plats bredvid och färre förseningar. Ibland verkar det glömmas bort pga jämförelsen Plus-business (som är en helt annan femma…) och Oneworld-loungerna på First-nivån.

Last edited:
Toppen