Senaste nytt

Hälsningar från luften!!

Hälsningar från TK58 IST-BKK, en väl inkörd 330-300 så kan farkosten beskrivas.
Service, mat och dryck är dock i toppklass maten sammanfattat är nog den bästa vi upplevt i luften.
Nu snart dags för lite sömn återkommer med hur detta gick.

20230826_190116.jpg

20230826_192056.jpg
 

011430121

Medlem
AY1335 HEL-LHR mycket god varmrätt likan som jag åt för 5 veckor sedan till CDG, frågade om det är kyckling med potatismos på vägen hem kabinchefen sa ja, kan du vår meny?
Jag måste ge ett stort beröm till denna måltid bra krydda
Damen bredvid mig är inne på sin fjärde flaska rödvin efter att vi har varit i luften 45 minuter och inne på min första ja ni vet!
IMG_1902.jpeg
 

Doctor-X

Medlem
IMG_4462.jpeg

First first på LH418 kan sammanfattas med ett ord fantastiskt! Maten är riktigt bra, crew är vänlig (inte så tysk, vilket var underhållande), drycken har flödat och sängen är rymlig och riktigt skön med bäddmadrass (enligt YouTube recensioner ska LHs kabin vara något varm men så är absolut inte fallet idag).

Ska man klaga på något är det IFE-skärmen (inte för att jag använt den mer än till kartfunktion), känns liten i förhållande till avstånd och upplösningen är låg.

Vet att många gillar sviter och stängda dörrar i C och F, men uppskattar luftigheten just i LHs främre del - känns rymlig men ändå rätt privat när man fäller upp sidoavskiljaren.
 

intuition

Medlem
AY1335 HEL-LHR mycket god varmrätt likan som jag åt för 5 veckor sedan till CDG, frågade om det är kyckling med potatismos på vägen hem kabinchefen sa ja, kan du vår meny?
...

Den rätten är god (kanske den bästa de har nu), men tyvärr är det nästan ingen rotation i menyerna. Det är väldigt enformigt och får man en av de mindre bra rätterna ett par flyg i rad är det inte kul.
 
Toppen