Senaste nytt

Hälsningar från luften!!

Flög nyligen CPH - SIN tur och retur med Singare Airlines business class. Hade tur och lyckades boka award tidigare i år. Det var första gången med SQ i business. Nu var detta i och för sig inte den nya business kabinen, men det var egentligen inget alls som stack ut med SQ. Haft bättre upplevelser i SAS Business. Det bästa var servicen från kabinpersonal och business loungen på Shangi, men varken mat, dryck, kabin, IFE var särskilt imponerande.
20230901_114944.jpg
 

intuition

Medlem
Flög nyligen CPH - SIN tur och retur med Singare Airlines business class. Hade tur och lyckades boka award tidigare i år. Det var första gången med SQ i business. Nu var detta i och för sig inte den nya business kabinen, men det var egentligen inget alls som stack ut med SQ. Haft bättre upplevelser i SAS Business. Det bästa var servicen från kabinpersonal och business loungen på Shangi, men varken mat, dryck, kabin, IFE var särskilt imponerande.

Intressant post. Jag har själv höga förväntningar på min första longhaul med SQ i business lite senare i år. Kanske för att det är så svårt att boka så tror man att det ska vara något alldeles extra.

Jag flög den kabinen mellan KUL-SIN tidigare i år och visst var det lite snobbigare än Malaysia Airlines på samma sträcka. Men det imponerade inte, och maten var godare på MH.
 

011430121

Medlem
SK935 CPH-SFO, måltiden är precis avnjutes.

MENY
IMG_1286.jpeg


FÖRRÄTTEN
Varmrökt lax, smaklös anlättning

IMG_1943.jpeg


VARMRÄTT
Griskind med svarttrumpet svamp, brysselkålen gjorde att man fick jul känsla!
Mycket god kan rekommendera.

IMG_1944.jpeg



Desert
Rabarber och jordgupps bavarois i en chokladform.
Någon typ av jordgubbsmousse med rabarbersylt

IMG_1945.jpeg


Som vanligt när det är SAS mycket trevlig kabinpersonal, dansk purser och övrig CC IC kabinen skånskor.

Nu är det 8 timmar kvar innan vi har nått vårt mål SFO.
 
GOT - EWR Business
Flyger över Reykjavik just nu. Jag är förvånad att jag lyckades stava rätt på den staden med tanke på att jag är rätt berusad. Detta är onekligen den bästa SAS flighten jag varit på. Iprincip med nivå med AF som jag har flugit en del.

Två killar, helt underbara. Vänliga, kommer ihåg vad man bett om. Fyller på glasen utan att man behöver fråga. Det var nästintill vinprovnings nivå på det.

Är på riktigt bra humör nu. Dock borde jag sova nu. Så jag orkar med att köa för emigration.

Maten var fantastiskt. Hjorten var mumsig och passade väldigt bra ihop med poggiontondo, chianti:n. Kycklingen var saftig och smakrik.

Aningen trött på samma efterrätt varje gång man flyger business, men ska inte klaga.

Generellt gillar jag inte narrow-body, men det har helt klart kompenserats av servicen. Har varit väldigt missnöjd med den annars på SAS och senast för ca två månader när jag flög till Boston TOR, så kändes det som varje gång jag frågade efter något så var jag ivägen.

Tummen upp!
55B68155-DE08-454A-934A-16CB13637DA9.jpeg


8D3C5133-F0A2-4067-83EC-3765F1FB226C.jpeg

7C175BF4-B46D-4C9A-BB6F-DC69EA96FFC3.jpeg
 

011430121

Medlem
GOT - EWR Business
Flyger över Reykjavik just nu. Jag är förvånad att jag lyckades stava rätt på den staden med tanke på att jag är rätt berusad. Detta är onekligen den bästa SAS flighten jag varit på. Iprincip med nivå med AF som jag har flugit en del.

Två killar, helt underbara. Vänliga, kommer ihåg vad man bett om. Fyller på glasen utan att man behöver fråga. Det var nästintill vinprovnings nivå på det.

Är på riktigt bra humör nu. Dock borde jag sova nu. Så jag orkar med att köa för emigration.

Maten var fantastiskt. Hjorten var mumsig och passade väldigt bra ihop med poggiontondo, chianti:n. Kycklingen var saftig och smakrik.

Aningen trött på samma efterrätt varje gång man flyger business, men ska inte klaga.

Generellt gillar jag inte narrow-body, men det har helt klart kompenserats av servicen. Har varit väldigt missnöjd med den annars på SAS och senast för ca två månader när jag flög till Boston TOR, så kändes det som varje gång jag frågade efter något så var jag ivägen.

Tummen upp! Visa bifogad bild 146263

Visa bifogad bild 146262
Visa bifogad bild 146261
Hur många är ni ombord?
 
Toppen