Senaste nytt

Hälsningar från luften!!

090034208

Medlem
Godmorgon från 1D på HEL-CPH med AY951. Väldigt god frukost. 1 rad business. Flyget fullbokat, uppskattar att ca 80% är japaner på väg till CPH
 

Attachments

  • IMG_20230805_075542.jpg
    IMG_20230805_075542.jpg
    {memory} MB · Visningar: 111

011430121

Medlem
Hamnade på SK565 CPH-CDG SAS Connect med WI-FI , missade SK775 CPH-MPL vi var sena ut från ARN med SK1415 och på CPH hade bara en barna öppen på grund av kraftig blåst, avgången till MPL var klockan 08,00 var vid gaten 07,48 men den var stängd
Vi landade på A18 första gången under alla gånger jag landat på SAS flyg från ARN landat på den piren

Fick välja hur jag ville flyga, AF hade inga platser på förmiddagen, fick förslag att flyga 08:45 till Nice och ta tåg till Montpellier eller Paris och ta tåget där ifrån, både tjänstemannen och jag var osäker hur långt det var mellan Toulouse och Montpellier

Valde Paris vilket kanske inte var så bra, nästan alla tåg mellan Paris och Montpellier är fullbokade idag

Tänk att allt detta är SmartLynx fel, de skulle flyga mig ARN-MPL och det ville jag inte! så jag bokade om via CPH och där var det
City Jet som skulle haft uppdraget, de ville tydligen inte ha det

Nu blir det tröst


IMG_1818.jpeg
 

pswe

Medlem
Hamnade på SK565 CPH-CDG SAS Connect med WI-FI , missade SK775 CPH-MPL vi var sena ut från ARN med SK1415 och på CPH hade bara en barna öppen på grund av kraftig blåst, avgången till MPL var klockan 08,00 var vid gaten 07,48 men den var stängd
Vi landade på A18 första gången under alla gånger jag landat på SAS flyg från ARN landat på den piren

Fick välja hur jag ville flyga, AF hade inga platser på förmiddagen, fick förslag att flyga 08:45 till Nice och ta tåg till Montpellier eller Paris och ta tåget där ifrån, både tjänstemannen och jag var osäker hur långt det var mellan Toulouse och Montpellier

Valde Paris vilket kanske inte var så bra, nästan alla tåg mellan Paris och Montpellier är fullbokade idag

Tänk att allt detta är SmartLynx fel, de skulle flyga mig ARN-MPL och det ville jag inte! så jag bokade om via CPH och där var det
City Jet som skulle haft uppdraget, de ville tydligen inte ha det

Nu blir det tröst


Visa bifogad bild 144684
Segt!

Sk2769 landade några minuter före tidtabell på Montpellier i morse, men vad gör man inte för sina principer och komfort ;)
 

011430121

Medlem
Jag gör en grov OT och berättar hur det har blivit så är långt
Sitter på TGV 9830 och kommer att byta i Lyon Part Dieu vi avgick 7 minuter sena från CDG och vid bytet mot Montpellier är det endast 10 minuter, lever på hoppet.
Det var en väldigt dyr biljett 238€
IMG_1821.jpeg


Enligt damen som sålde biljetten var det endast 7 platser tillgängliga på dela dagen
Tåget före som jag skulle ha hunnit med avgick 11,59 var fullbokat och detta tåg 14,59 , det blev långa timmar på CDG, men det hade kunnat varit värre.

På SJ säger de att man inte får ha bagage i gången gäller tydligen inte här.

IMG_1825.jpeg


Nu skall jag kolla om det finns någon Zero läsk att inhandla, med tanke på priset borde de ingå en 6 pack av drycken
 
Toppen