Senaste nytt

Guldfeber i Giza – eller adieu Senator

Som @Kris förklarade så är det ganska smidigt att ta sig igenom Visa och Security och sedan börjar Egypten på riktigt och livet utanför "grindarna".

En Uber var i princip omöjligt att få tag på då samtliga vill ha "cash" extra mot avgiften och helst i USD.
Nå väl, jag var trött, klockan var 03.30 och 10usd senare på väg mot mitt hotell i en vettig bil med säkerhetsbälten.

Ankom ungefär samtidigt som en busslast med spanjorer, men det löste night Manager på ett utmärkt vis!
Jag valde Hilton Ramses för att bo på ett klassiskt hotell nära Nilen och Egyptiska museeumet.
När jag kikade ut från Balkongen inatt så såg jag Intercntinental längre ner på gatan, och även Hilton Grande Nile.

Det har dock regnat och combon, sand, avgaser, regn och blåst gör att även om jag bor 100 meter från Nilen så ser jag den ej.....
Ingen risk att man blir solbränd inte....

Nå väl en rejäl Egyptisk frukost i Executive Loungen medan frun fortsatt sover!
Sorry för highjack men blev inspirerad!
Visa bifogad bild 174041
Holy moly! Suddig utsikt. Kan föreställa mig lätt kaos med taxi och Uber, I synnerhet på natten. Vi landade mitt på dagen och hade ingen stress, men var ett gäng företagsamma asgamar som luktade sig till möjligheter. Hade inte velat uppleva 03.30-varianten. I synnerhet inte med kidsen på släp.

Alla stora kedjor har footprint I området. Grand Nile, med ett festligt ufo på toppen. Sofitel hade nice restaurang och häng.

Fortsättning följer...??

Lite info för läsarna
Frän en av våra balkonger ser jag Inercontinenral enkelt idag.
20260403_091155.jpg

@Kris vi fick tips of Sofitel från en herre i baren också. Får nog bli ett test!

Får se vad närmare report ger då vi mest är här för att ha ett lugnt tempo och njuta lite.
Men ett intresse verkat ju finnas för lite mer bilder och tips!

Toppen