Senaste nytt

[Guide] Hitta fyra (4) awardplatser i Business class med Star Alliance flygbolag

HenrikAI

Medlem
Går att hitta platser för minst fyra personer till/från bl.a. Washington, Boston och Atlanta (kanske fler orter, har inte kollat) med Lufthansa om man flyger via Wien flera datum nästa år, har hittat resor i januari, februari, juni och juli men finns säkert andra månader också. Går att boka online, men man får ringa in och lägga på anslutning från Sverige.

(Som mest har jag sett 7 lediga platser tror jag.)
 

Big Birger

Medlem
Jag bokade tidigare i veckan en långhelg för 4 pers i Chicago.

Avresa från Stockholm. Det är inte busenkelt att fixa 4 platser på samma plan, och trots att det ser ut att finnas +4 biljetter så har det strulat med att boka. Allt från att biljetter försvinner när de första två är bokade, till att anslutningar försvinner om 4 biljetter bokas på en gång till att agenter helt enkelt inte har haft koll och att telefonen bryts.

Swiss på hemresan fungerade klockrent i alla mina olika försök.

Austrian på ditresan gick bara inte att få ihop. Det fanns 4 biljetter, men två av dem hamnade på "waitlist" osv osv. Jag gav nästan upp tills jag kollade på att flyga med United via Bryssel. Där fanns det biljetter i deras Boeing 787-10 med honeymoon seating, men planet går ganska tidigt på morgonen. Passade oss perfekt och bara en fördel att åka till Bryssel kvällen innan och dricka öl istället för att gå upp 02:30 för att hinna med 06:30-planet till Wien.
 

Krotan

Medlem
Vet inte om sydamerika är intressant men Avianca är ofta generösa med platser till Bogota, framförallt från Madrid. Men brukar även finnas från deras andra punkter i Europa som dom flyger från (Barcelona och London).
Anknytning vidare från Bogota inom Sydamerika finns ofta också, men då är det i Economy.
Avianca verkar inte ha Business längre intra-sydamerika på sina A320 :(
 

majoren

Medlem
Vet inte om sydamerika är intressant men Avianca är ofta generösa med platser till Bogota, framförallt från Madrid. Men brukar även finnas från deras andra punkter i Europa som dom flyger från (Barcelona och London).
Anknytning vidare från Bogota inom Sydamerika finns ofta också, men då är det i Economy.
Avianca verkar inte ha Business längre intra-sydamerika på sina A320

Varning för Avianca! I vart fall i business. Har åkt med dem i sommar. Pestflagg!!! De görs nu snabbt om till en LCC. Hårdvaran på deras långlinjer till Europa är bra (B-787), men mjukvaran (besättning, service & mat) en katastrof. På deras linjer inom nord- och sydamerika avvecklas business successivt under hösten. Det blir bara economy i ett par olika varianter från november 2022. På en långflygning mellan t.e.x.BOG och EZE (7h+) serveras en smörgås och ett litet paket chips. Finns inget att köpa ombord (även om det på sikt skall bli möjligt). I dagsläget serveras samma mat för business som economy inom nord- och sydamerika (så länge business finns kvar). Business kommer endast att finnas kvar på B-787 BOG-MAD,BOG-BCN och BOG-LHR, ev även BOG-LAX
 

hendberg

Medlem
Vet inte om sydamerika är intressant men Avianca är ofta generösa med platser till Bogota, framförallt från Madrid. Men brukar även finnas från deras andra punkter i Europa som dom flyger från (Barcelona och London).
Anknytning vidare från Bogota inom Sydamerika finns ofta också, men då är det i Economy.
Avianca verkar inte ha Business längre intra-sydamerika på sina A320 :(
De har business-kabin på sina A319 i alla fall. Men bara stol, service och utbud är undermåligt. Flög dom senast i februari.
 
Toppen