Nu var ju inte orsaken till grinandet att ungen kom med, utan att SAS kundtjänst sa något som var falskt. Fattar inte att det finns typ en sida med diskussion om att "varför tar dom inte med barnet till C när även jag gör det?"
Kan finnas massor med orsaker till att just denna unge inte lämpar sig för C, utan behöver sitta tätt brevid mamma.
Du har aldrig haft barn som haft olika faser i sin uppväxt? En välbeteende 3-åring kan omöjligen bli en klängig 4-åring i trotsåldern mellan att man bokar en longhaul-resa och datumet resan skall ske?
Att SAS kundtjänst hittar på saker är helt klart det största problemet. Hur folk uppfostrar sina barn är väl knappast nåt som ska diskuteras här?
PS. Om då storyn faktiskt gick som hävdas, dvs. DS.
-"Kan finnas massor med orsaker till att just denna unge inte lämpar sig för C, utan behöver sitta tätt brevid mamma."
Just på den punkten så kan man ju undra varför man då bokar en biljett utan ungen.
Nu var det herren i artikeln som tog upp att han inte vill ta med ungen i C, vilket är helt ok.
Förklaringen däremot köper jag inte. Jag kan dessutom tänka mig att priset i C har dragit iväg rejält då det är dags att boka in ungen där.
Jodå, två barn har jag och dessa två är givetvis helt olika individer och har sina egenheter.
Vi skulle utan problem kunna lämna barnen med mina föräldrar, vilket vi har gjort en gång på en "långresa", men även över helger.
Att SAS kundtjänst hittar på saker är helt klart det största problemet. Hur folk uppfostrar sina barn är väl knappast nåt som ska diskuteras här?
Än så länge är det bara du som gjort kopplingen barnuppfostran om du inte tänker på hur mannen i artikeln är uppfostrad.
Summa summarum. Han har avbokat en biljett och fick tillbaka de pengar han skulle få vid en avbokning.
Kundtjänst är inget "förhandlingscentrum" där man som i regel kan pruta och ändra biljettyper.
Kanske är han besviken att han inte fick tillbaka 17k.....vilket verkar billigt för en återbetalbar biljett.
Vi har enbart hört den ena sidan av konversationen och så långt så är den enda som egentligen ställt till det mannen i artikeln.
En följdfråga hade varit på sin plats. Hade personen hos SAS nekat blankt, vad hade han gjort då, rent hypotetiskt?
Jag tippar på att det hade uppstått en annan artikel.
Även jag har klantat mig vid bokningar. Jag har väl inte summerat ihop vad det har kostat mig, men det är ursprungligen mitt eget fel.