Senaste nytt

Grina ut i kvällspressen

Egen tid med partner är inte helt fel. Men att dra över till andra sidan pölen för att lyckas få lite ”egen tid med partnern” är lite overkill.
Då räcker det att ta en weekend på valfritt hotell.
Hade han inte en ombokningsbar biljett?
Den hade säkert även gått att boka om till dagarna innan julafton, men helt gratis hade det nog inte varit.
Klantigt av SAS medarbetare, men minst lika klantigt av han själv.

Valet av economy bottnar nog just i economy. Man hade kanske inte lust att pröjsa fullt pris till barnet.
De flesta gånger jag har flugit longhaul så har jag tagit med barnen i C och även F. Det har aldrig varit några problem.
Att göra NYC eller dylikt är inte riktigt samma sak som en weekend på ett hotell i Säffle...

Du tolkar att valet av economy bottnar i det, jag väljer att tro på vad han säger. Biljetten ombokningsbar, men om man ringer in och frågar om man kan downgradea till economy och får svaret att man skall avboka och sen boka en ny biljett, hur hade du gjort?

Så är det säkert. Gör det valet ogiltigt? Gör det att familjen förtjänar hån?

De flesta kan inte för sitt liv förstå flygbiljetternas olika och varierande villkor och om, när, och hur mycket man kan tänka sig få tillbaka om man gör en ändring eller avbokar. Så de ställde en fråga till SAS kundtjänst, och agerade sedan på det svaret. Jag tycker inte det finns något "delat ansvar" här där båda parter gjort lika fel.

Det är ganska talande att vi här bara skrattar åt blotta tanken om att SAS faktiskt skulle stå för vad deras kundtjänst gör, att SAS personal (eller av SAS outsourcead funktion) faktiskt skulle göra korrekt i sin tjänsteutövning ses som en fullkomligt orealistisk utopi. Jag håller med om att något är galet här, men det är inte kunden som är galen...

Det gör absolut inte valet ogiltigt. Det är en hel del pengar extra man ska ut med, så den anledningen förstår jag. Ursäkten över att inte köpa en biljett i C är däremot lite klen.

SAS kundtjänst har absolut flummat till det, men personligen hade jag inte lämnat ungen hemma för att ha råd att kunna glassa i Biz.
Vill jag ha lite egentid med frun, så finns det smidigare sätt att ordna det.
Det var ju faktiskt rätt skönt att dom fann ut att det kunde vara roligt för grabben att träffa släkten…..

Personligen bokar jag hela familjen i samma klass om det är biz eller ekonomi får ekonomin eller biljettpriset styra.

Verkar som att du är mer arg att han inte ville köpa business åt sitt barn bara för att du brukar göra det o_O

Arg är jag inte, men citat: ”Vi tyckte det var onödigt att flyga business med sonen”. Varför är det onödigt?

Man tyckte från början att det var onödigt att överhuvudtaget ta med sonen alls.

Oavsett vilket. Jag åker hellre med hela familjen i ekonomi än sitter ensam i business och framför allt så hade jag inte åkt på en nöjesresa utan barnet.

Att göra NYC eller dylikt är inte riktigt samma sak som en weekend på ett hotell i Säffle...

Du tolkar att valet av economy bottnar i det, jag väljer att tro på vad han säger. Biljetten ombokningsbar, men om man ringer in och frågar om man kan downgradea till economy och får svaret att man skall avboka och sen boka en ny biljett, hur hade du gjort?

Vem säger att det var NYC?
Förstahandsinformation?

Man skulle väl och hälsa på släkten.
Och det är klart, man tar ju inte med ungar på sånt….

Arg är jag inte, men citat: ”Vi tyckte det var onödigt att flyga business med sonen”. Varför är det onödigt?

Man tyckte från början att det var onödigt att överhuvudtaget ta med sonen alls.

Oavsett vilket. Jag åker hellre med hela familjen i ekonomi än sitter ensam i business och framför allt så hade jag inte åkt på en nöjesresa utan barnet.
Måste alla tycka som du? :p

En annan person kan ju tycka att du är konstig för att du inte flyger privatjet...

Måste alla tycka som du? :p

En annan person kan ju tycka att du är konstig för att du inte flyger privatjet...

Jag flyger även ekonomi.
Däremot så brukar jag boka med ungen på utlandsresor där vi ska träffa släkten.

Hittills har det varit ett lyckat koncept.
Inga samtal till SAS och har dessutom sluppit gråta ut i kvällstidningarna

Ursäkten "att övriga resenärerna i business kanske inte gillar en uttråkad 4-åring" kändes lite klen. Vi har flugit med 3åringar i C, gått alldeles utmärkt.

Men slutet gått för honom i artikeln iaf..

"Varför flyger du ekonomi för? I min familj så flyger vi alltid privatjet"

Ser du inte ironin?

Förklara gärna närmare.

Det stod ingenting om ekonomiska orsaker i artikeln. Det var bara onödigt med grabben i C och hänsyn till andra passagerare i C.

Oavsett vilket så hade jag inte kört olika klasser för familjen med en ”jobbig” 4åring.
Ska mamma eller pappa sitta i C?
Sitter mamma där så lär väl inte grabben vara direkt överförtjust i att inte hälsa på mamma och gör han det så blir det nog absolut ett störandes moment för passagerarna i C.

Jag tycker mest att man bör lära av sina misstag och stå för sin taskiga planering.
Kan man avboka biljetterna? Om ja, gör det och boka alla i ekonomi.
Om nej, boka även grabben i C……om nu inte priset har gått upp rejält på den sträckan.
Är inte fullpris för barn, så någon tusenlapp billigare hade det varit.

Ursäkten "att övriga resenärerna i business kanske inte gillar en uttråkad 4-åring" kändes lite klen. Vi har flugit med 3åringar i C, gått alldeles utmärkt.

Men slutet gått för honom i artikeln iaf..

Nä, precis. Och med en av föräldrarna kvar i C så kan jag tänka mig att det kan bli ännu värre.

Toppen