Senaste nytt

Grina ut i kvällspressen

Och en del klagar på att de inte får information från flygbolaget via SMS. Och orsaken kan anas i den artikel Aftonbladet publicerat om samma familj (längst ner i artikeln).
"Om man har bokat resan från en tredje part, till exempel genom resebolag eller bokningssidor, kan man bli utan information. Tredje parten lägger inte alltid kundens telefonnummer till oss. Då får resenärerna inte sms:en från oss på Norwegian."

Kolla alltid menu och priser noggrant i Grekland :)

Inte bara i Grekland - och kolla vad som står på kortterminalen också.
Jag höll på att råka köpa världens dyraste tiramisu när jag var i Kroatien i juni.

Veckan efter att jag kommit hem kollade jag kontoutdraget på mitt EB Mastercard av en annan anledning och såg då en debitering på drygt 8000 kr som jag inte riktigt kunde förstå vad det var. Lite googlande på namnet på stället som gjort debiteringen gjorde att jag kunde indentifiera det som ett smootiestället/café där jag hade köpt med mig en tiramisu hem till mitt airbnb. Uppenbarligen hade de istället för 7.00 EUR slagit in 700 EUR i kortläsaren. Givetvis ska man kolla summan när man handlar, men handen på hjärtat, hur många av oss gör alltid det? Jag kom då ihåg att jag hade blivit ombedd att slå in koden (trots "contactless" betalning), vilket ju såklart var för den höga summan, men ibland blir man ju ombedd att slå kod ändå, framförallt när man reser, så jag hade inte reagerat på det.
Det värsta av allt var att tiramisun var inte ens särskilt god - det var tveksamt om den var värd 7 EUR och definitivt inte 700 EUR.

Lyckades få kontakt med stället på instagram och det tog ett tag att få returen bearbetad, men efter nästan en månad så fick jag tillbaka mina pengar. Tack vare ändrad valutakurs gick jag dessutom ca 150 kr plus på det hela.

Jag missade dock tyvärr min chans att kontakta Aftonbladet eller Expressen kring detta. Bäst av allt hade ju förstås varit om jag hade haft en selfie där jag höll upp en halväten tiramisu och ser lite ledsen ut. Då hade det blivit förstasidan.

”Besvikna på researrangören Tui”

Startsidan har en ännu bättre rubrik - "kräkkaoset". :cool: Lite "nakenchock"-vibbar över det ordvalet...

Skärmavbild 2024-09-22 kl. 11.17.16.png

För övrigt verkar även norrmän drabbas om man läser vittnesmålet. Tråkigt att bli kraftigt magsjuk på semestern; hoppas de hinner bättra på sig innan resan är över.

Toppen