Senaste nytt

Grina ut i kvällspressen

Bat

Medlem
Visst, man kan lösa det.

Men på Norwegians hemsida står det klart och tydligt att man flyger som vuxen om man inte flyger UM. Att föräldrarna inte brydde sig om att boka det eller ens att se till att morföräldrarna kunde stanna kvar på flygplatsen till flyget avgått får nog vara föräldrarnas problem och ansvar, inte flygbolagets.

En femtonåring fixar dessutom att vänta några timmar på nästa flyg. Skillnad på om det varit yngre barn.

Hur bokar man en ungdomsbiljett? Ser inte heller alternativet på deras hemsida.

1720354968739.png

Bat

Medlem
.. ok, hittade sätter nu "Få ett extra bra pris på utvalda destinationer på hela vårt nätverk, exklusivt för resande mellan 12-25 år. Använd kampanjkoden UNDER26 när du beställer din resa."

Inte uppenbart, känns ju mer som en rabattkampanj.

airac

Medlem
Hur bokar man en ungdomsbiljett? Ser inte heller alternativet på deras hemsida.

Visa bifogad bild 154709

Ring oss för att boka​

Du måste ringa vårt kundcenter för att boka UM-tjänsten.

Vi tar ut en liten avgift för UM-tjänsten. Den täcker kostnaderna för att se till att ditt barn tas om hand ordentligt under hela resan.

• Tjänsten för ensamresande barn​

500 SEK per barn, per väg

Kimmen00

Medlem
Visst, man kan lösa det.

Men på Norwegians hemsida står det klart och tydligt att man flyger som vuxen om man inte flyger UM. Att föräldrarna inte brydde sig om att boka det eller ens att se till att morföräldrarna kunde stanna kvar på flygplatsen till flyget avgått får nog vara föräldrarnas problem och ansvar, inte flygbolagets.

En femtonåring fixar dessutom att vänta några timmar på nästa flyg. Skillnad på om det varit yngre barn.
Jag håller med, en 15-åring klarar sig.. men tycker ändå det var pinsamt fyrkantigt agerat av Norwegian och istället får de göra ngn sorts halvpudel i pressen..

Hachans

Medlem
Jag håller med, en 15-åring klarar sig.. men tycker ändå det var pinsamt fyrkantigt agerat av Norwegian och istället får de göra ngn sorts halvpudel i pressen..

Ja, det är bättre om de kunde stått på sig lite. Killen fick 250 euro och vänta några timmar på en liten flygplats.

Helt ärligt tror jag inte det är där skon klämmer. Föräldrarna skulle spara 500kr på att inte skicka honom med UM för det har gått bra tidigare. Nu blev det fel och därför försöker man skylla över det hela på flygbolaget för att man inte ska behöva känna något ansvar för att man snålade.

Om man inte tror att sin femtonåring klarar sig själv så man kan inte skicka dem ensamma heller. Blir det samma liv om han missar pendeltåget hemma och måste vänta?

adhoc76

Medlem
Vad är kriterierna för vilka bolagen väljer att kasta av vid överbokning? Jag fattar ju att de inte publicerar det, men ändå intressant att spekulera?

Toppen