LPC123
Medlem
PerfektDet går jättebra i appen. Inte lika smidigt som att ändra flex-biljetter i appen men man vänjer sig efter ett tag.
Är det stor skillnad på tillvägagångs sättet?
PerfektDet går jättebra i appen. Inte lika smidigt som att ändra flex-biljetter i appen men man vänjer sig efter ett tag.
Konstant "Failed" för mig också. Är bokad 0600 imorgon bitti och vill sova men oavsett vilken senare avgång jag väljer blir det bara felmeddelande. De senare avgångarna har 9 platser minst till salu.Tack @aruba1 och @fcx!
Nu har alternativet kommit upp, lite mer än 24h före min bokade avgång.
Dock så lyckas jag inte byta till en tidigare, får bara upp detta:
Visa bifogad bild 166852
Men det ser ju ut att finnas platser:
C9 D9 Z9 J0 Y0 S0 B0 P0 A0 E9 M9 H0 Q0 V9 W0 U0 R4 K0 N0 L0 T0 O0 G8
Vi är 7 pers bokade i I-klass (Plus Award), är det kört eller ska man fortsätta försöka i appen närmare avgång? Gissar att man kan få igenom på service center men vill inte riskera att lägga hela dagen på CPH.
Ring EBD-Support!Konstant "Failed" för mig också. Är bokad 0600 imorgon bitti och vill sova men oavsett vilken senare avgång jag väljer blir det bara felmeddelande. De senare avgångarna har 9 platser minst till salu.
Det är kanske inte nedanstående som händer i ditt fall, men det är inte ovanligt att man inte får tillgång till samma-dags-byte fast det finns flera platser till försäljning än kriterierna kräver. Vad jag har förstått -vilket kan vara helt felaktigt- har det att göra med att SAS är beredda att översälja litet extra i Eco om det finns tillräckligt utrymme för att flytta pax fram om alla faktiskt kommer. Medan man är mera restriktiva med att erbjuda EBD ombokning om det är risk för att det utlöser uppgradering. (I förväg. Är väl inte helt ovanligt att man får uppgradering i gate om allt i Eco är fullt.)Konstant "Failed" för mig också. Är bokad 0600 imorgon bitti och vill sova men oavsett vilken senare avgång jag väljer blir det bara felmeddelande. De senare avgångarna har 9 platser minst till salu.
Airside är det inte så mycket som är hopplöst. Både att få omboka A-B-C till A-C (ovanligt) och att få följa med ett kvällsflyg fast man har bokning nästa dag (enklare) förekommer. Så man kan ju försöka positionera sig så att övernattning i Oslo kan avbokas eller rentav bokas om man inte släpper med.Gäller alltså BOG-AMS-OSL med tänkt feeder till ARN, men enligt ursprunglig tidtabell måste feedern hända dagen efter pga 20 min bytestid på OSL till sista avgången. Vore väldigt smidigt att boka om AMS-OSL och OSL-ARN så man slipper 9h dötid och en natt på Gardermoen. Är väl hopplöst att få dem att boka direkt AMS-ARN…
Gjorde så men de kunde inget göra annat än boka om och ta betalt för mellanskillnaden... Trist att man har en förmån som man inte kan använda, pga. tekniska begränsningar.Ring EBD-Support!
Jag misstänker att det är något sådant. Det finns 9 platser till försäljning i både ekonomi och affärsklass på planet jag vill byta till, men det är en CRJ och säteskartan är rätt full så har nog att göra med att det finns en begränsning internt i om man tillåter SDC till flyget eller ej.Det är kanske inte nedanstående som händer i ditt fall, men det är inte ovanligt att man inte får tillgång till samma-dags-byte fast det finns flera platser till försäljning än kriterierna kräver. Vad jag har förstått -vilket kan vara helt felaktigt- har det att göra med att SAS är beredda att översälja litet extra i Eco om det finns tillräckligt utrymme för att flytta pax fram om alla faktiskt kommer. Medan man är mera restriktiva med att erbjuda EBD ombokning om det är risk för att det utlöser uppgradering. (I förväg. Är väl inte helt ovanligt att man får uppgradering i gate om allt i Eco är fullt.)
Jag har haft tidigare problem också när det varit få flyg (CPH/ARN) att boka om då i "minus".Gjorde så men de kunde inget göra annat än boka om och ta betalt för mellanskillnaden... Trist att man har en förmån som man inte kan använda, pga. tekniska begränsningar.
Jag misstänker att det är något sådant. Det finns 9 platser till försäljning i både ekonomi och affärsklass på planet jag vill byta till, men det är en CRJ och säteskartan är rätt full så har nog att göra med att det finns en begränsning internt i om man tillåter SDC till flyget eller ej.
Du kan ju göra ett sista försök i morgon bitti när reducerade kvoten slår in 3 tim före (?).Jag misstänker att det är något sådant. Det finns 9 platser till försäljning i både ekonomi och affärsklass på planet jag vill byta till, men det är en CRJ och säteskartan är rätt full så har nog att göra med att det finns en begränsning internt i om man tillåter SDC till flyget eller ej.
Tack, nu lyckades jag komma in på ett eftermiddagsflyg som tidigare inte gick. Ska fortsätta försöka med förmiddagsalternativet som fortsatt visar 9 platser minst.Du kan ju göra ett sista försök i morgon bitti när reducerade kvoten slår in 3 tim före (?).