Senaste nytt

GRATIS ombokning av flygning på avresedagen! NY FÖRMÅN för Eurobonus Diamond (2023-06-15)

Tack @aruba1 och @fcx!

Nu har alternativet kommit upp, lite mer än 24h före min bokade avgång.

Dock så lyckas jag inte byta till en tidigare, får bara upp detta:
Visa bifogad bild 166852

Men det ser ju ut att finnas platser:
C9 D9 Z9 J0 Y0 S0 B0 P0 A0 E9 M9 H0 Q0 V9 W0 U0 R4 K0 N0 L0 T0 O0 G8

Vi är 7 pers bokade i I-klass (Plus Award), är det kört eller ska man fortsätta försöka i appen närmare avgång? Gissar att man kan få igenom på service center men vill inte riskera att lägga hela dagen på CPH.
Konstant "Failed" för mig också. Är bokad 0600 imorgon bitti och vill sova men oavsett vilken senare avgång jag väljer blir det bara felmeddelande. De senare avgångarna har 9 platser minst till salu.
 
Konstant "Failed" för mig också. Är bokad 0600 imorgon bitti och vill sova men oavsett vilken senare avgång jag väljer blir det bara felmeddelande. De senare avgångarna har 9 platser minst till salu.
Det är kanske inte nedanstående som händer i ditt fall, men det är inte ovanligt att man inte får tillgång till samma-dags-byte fast det finns flera platser till försäljning än kriterierna kräver. Vad jag har förstått -vilket kan vara helt felaktigt- har det att göra med att SAS är beredda att översälja litet extra i Eco om det finns tillräckligt utrymme för att flytta pax fram om alla faktiskt kommer. Medan man är mera restriktiva med att erbjuda EBD ombokning om det är risk för att det utlöser uppgradering. (I förväg. Är väl inte helt ovanligt att man får uppgradering i gate om allt i Eco är fullt.)
 
Gäller alltså BOG-AMS-OSL med tänkt feeder till ARN, men enligt ursprunglig tidtabell måste feedern hända dagen efter pga 20 min bytestid på OSL till sista avgången. Vore väldigt smidigt att boka om AMS-OSL och OSL-ARN så man slipper 9h dötid och en natt på Gardermoen. Är väl hopplöst att få dem att boka direkt AMS-ARN…
Airside är det inte så mycket som är hopplöst. Både att få omboka A-B-C till A-C (ovanligt) och att få följa med ett kvällsflyg fast man har bokning nästa dag (enklare) förekommer. Så man kan ju försöka positionera sig så att övernattning i Oslo kan avbokas eller rentav bokas om man inte släpper med.
 
Ring EBD-Support!
Gjorde så men de kunde inget göra annat än boka om och ta betalt för mellanskillnaden... Trist att man har en förmån som man inte kan använda, pga. tekniska begränsningar.

Det är kanske inte nedanstående som händer i ditt fall, men det är inte ovanligt att man inte får tillgång till samma-dags-byte fast det finns flera platser till försäljning än kriterierna kräver. Vad jag har förstått -vilket kan vara helt felaktigt- har det att göra med att SAS är beredda att översälja litet extra i Eco om det finns tillräckligt utrymme för att flytta pax fram om alla faktiskt kommer. Medan man är mera restriktiva med att erbjuda EBD ombokning om det är risk för att det utlöser uppgradering. (I förväg. Är väl inte helt ovanligt att man får uppgradering i gate om allt i Eco är fullt.)
Jag misstänker att det är något sådant. Det finns 9 platser till försäljning i både ekonomi och affärsklass på planet jag vill byta till, men det är en CRJ och säteskartan är rätt full så har nog att göra med att det finns en begränsning internt i om man tillåter SDC till flyget eller ej.
 
Jag har nyttjat denna EBD-förmån en del, men tycker fortfarande det är lite oklart exakt när och hur man kan göra själva bytet av avgång till annat flyg samma dag. Kundtjänst sa en gång (jag vet; många kryddmått salt behövs) att det bara är möjligt efter kl 00.00 samma dag (låter ju iofs rimligt), men min erfarenhet är att det ibland har gått innan det också (alltså inom 24 timmar, men på kvällen innan). Alternativet dyker ju upp i appen då nån gång. Med det sagt brukar det mer sällan lyckas precis i början (alltså dagen innan).

Senast igår försökte jag upprepat komma med ett tidigare anslutningsflyg för kortare mellanlandning i CPH, men det var först när jag boardat på första benet som det till slut lyckades. I anslutning till boarding av första benet vågade jag inte försöka för det kom upp att man först måste avbryta gjord incheckning, och det kändes ju lite osäkert vad som skulle hända då iom att jag inte ville bli av med incheckningen på första benet utan bara på andra.

När det väl gick att ändra flyg påstods jag i appen ha bytt det andra flyget av A–CPH–C till ett direktflyg A–C och kunde välja sittplats där. Mitt gamla boardingkort låg kvar i appen och det gick inte att få in det nya. Damen i SAS-loungen på CPH kunde inte heller skriva ut det nya boardingkortet, det kunde bara de i gaten uppgav hon (vilket de enkelt kunde). En del småbuggar kring denna funktion alltså. Överlag är jag ändå nöjd, tycker detta är en praktisk och passande EBD-förmån.
 
Gjorde så men de kunde inget göra annat än boka om och ta betalt för mellanskillnaden... Trist att man har en förmån som man inte kan använda, pga. tekniska begränsningar.


Jag misstänker att det är något sådant. Det finns 9 platser till försäljning i både ekonomi och affärsklass på planet jag vill byta till, men det är en CRJ och säteskartan är rätt full så har nog att göra med att det finns en begränsning internt i om man tillåter SDC till flyget eller ej.
Jag har haft tidigare problem också när det varit flyg (CPH/ARN) att boka om då i "minus".
Dock inte provat det sedan SAS öppnat Business.
 
Jag misstänker att det är något sådant. Det finns 9 platser till försäljning i både ekonomi och affärsklass på planet jag vill byta till, men det är en CRJ och säteskartan är rätt full så har nog att göra med att det finns en begränsning internt i om man tillåter SDC till flyget eller ej.
Du kan ju göra ett sista försök i morgon bitti när reducerade kvoten slår in 3 tim före (?).
 
Toppen