Senaste nytt

GRATIS ombokning av flygning på avresedagen! NY FÖRMÅN för Eurobonus Diamond (2023-06-15)

Det är olika flöden och processer för att ändra som EBD och för att ändra som icke-EBD (vilket ibland kostar pengar, ibland inte). EBD måste exempelvis ändra leg-för-leg och icke-EBD ändrar hela resan i ett svep (när det är resor med byte). Från vad jag sett hittills så kan icke-EBD ha bytestider ned till MCT, medan EBD måste ha minimum 60 minuter. Dock så ser det ut som att ombokningen öppnar för EBD tidigare än icke-EBD.

... Mer än 3 timmar före avgång krävs dessutom 5 tomma säten för att få göra ombokning (vilket borde bli 12 då för en grupp påm 7). Mindre än 3 timmar före krävs inga extra platser men överbokning är fortsatt inte tillåtet.
Någon som vet om reglerna med antalet lediga platser och cut-off-tiderna är oförändrade? Dvs om en same-day-change inte går igenom när funktionen öppnar, så kan det vara värt att ha bevakning på exakt 3 timmar före avgång?

Någon som vet om reglerna med antalet lediga platser och cut-off-tiderna är oförändrade? Dvs om en same-day-change inte går igenom när funktionen öppnar, så kan det vara värt att ha bevakning på exakt 3 timmar före avgång?
Verkar vara exakt så här. Expertflyer sa 4 lediga i C, D mfl. Sas-Appen visar avgången som möjligt byte, men failar efter man valt. Verkar som den exakta tillgängligheten kollas först när man valt och godkänt att den ursprungliga flighten avbokas.

Pallade inte gå upp 3h före en morgonavgång men drygt 2 timmar före gick bytet smärtfritt.

Om jag förstått det hela rätt kan denna funktionalitet inte utnyttjas för att plocka bort onödiga stopp?
T.ex. --> HND --> CPH --> OSL --> ARN till HND --> CPH --> ARN

Ibland måste man bara älska SAS-logiken. Jag är bokad på dagens enda flight som är markerad "3 kvar", men jag får inte byta avgång till någon annan avgång då den nya avgången "inte har några lediga platser"...

1761081789531.png

Tänkte att det först var regeln 5 platser fram till 3 timmar före som var problemet, men nästan alla avgångar har nu minst 9 platser i business, såatte.
Ser att 9:55:an har nu 4 platser så jag gissar att du kunde byta till sist?

Tänkte att det först var regeln 5 platser fram till 3 timmar före som var problemet, men nästan alla avgångar har nu minst 9 platser i business, såatte.
Ser att 9:55:an har nu 4 platser så jag gissar att du kunde byta till sist?
Nej, jag är redan bokad på 9:55 och ville byta bort den, men det gick inte. Blir rill att sitta några timmar extra i loungen i CPH och dränka sorgerna istället.

Toppen