intuition
Medlem
En lite "spännande" variant idag, efter besök på Kastrup transferdesk. Landade på B4 och hade gott om tid för att hinna med en tidigare avgång till ARN.
Den gick dessutom från B6 så det hade ju varit nice om man kunnat byta avgång själv och slippa gå till service desk.
Service desk fixar ganska snabbt (är bara lite osäker eftersom det finns diverse förbindelser inkl en direkt till slutdestination och inte via ARN). Nytt printat boarding kort och jag vandrar tillbaka till B6
Boarding har inte startat så jag passar på att kolla sas appen. Då ser jag att flighten står som "planerad"?! Fattar snabbt att de inte flyttat mig till avgången 1 timme tidigare utan den 23 timmar senare...
Tillbaka till service center och de fattar direkt vad som hänt. Men får nu inte flytta tillbaka mig (kanske "samma dag" regeln?). En kollega kommer och hjälper agenten och det går bra
Nytt printat boarding kort och jag ska precis gå till Gate när de säger Stopp! Vänta.
Anslutning har nu blivit standby
Typ att någon annan stod på väntelistan och har nu bekräftats till sista plats...
De fortsätter pilla, men det drar ut på tiden. Gå till Gate, säger de så fortsätter vi jobba på det. 15 minuter till avgång så det blir till att jogga till B-piren.
I gate fungerar inte BP trots att detta ben är bekräftat. Hm, säger gate agenten, de har satt sig på flyget men biljetten är avbokad så du kan inte boarda.
När han fattar att det är Kastrup transferdesk som gjort det börjar han ringa. Får besked att biljetten nu är ordnad och printar ett nytt BP med båda ben bekräftade.
Så nu är jag ombord mot Stockholm och hyfsat säker på att nästa ben ska fungera.
Det ska bli intressant att se hur det blir med poäng och conscious stämplar på det här lilla äventyret.
Den gick dessutom från B6 så det hade ju varit nice om man kunnat byta avgång själv och slippa gå till service desk.
Service desk fixar ganska snabbt (är bara lite osäker eftersom det finns diverse förbindelser inkl en direkt till slutdestination och inte via ARN). Nytt printat boarding kort och jag vandrar tillbaka till B6
Boarding har inte startat så jag passar på att kolla sas appen. Då ser jag att flighten står som "planerad"?! Fattar snabbt att de inte flyttat mig till avgången 1 timme tidigare utan den 23 timmar senare...
Tillbaka till service center och de fattar direkt vad som hänt. Men får nu inte flytta tillbaka mig (kanske "samma dag" regeln?). En kollega kommer och hjälper agenten och det går bra
Nytt printat boarding kort och jag ska precis gå till Gate när de säger Stopp! Vänta.
Anslutning har nu blivit standby
Typ att någon annan stod på väntelistan och har nu bekräftats till sista plats...
De fortsätter pilla, men det drar ut på tiden. Gå till Gate, säger de så fortsätter vi jobba på det. 15 minuter till avgång så det blir till att jogga till B-piren.
I gate fungerar inte BP trots att detta ben är bekräftat. Hm, säger gate agenten, de har satt sig på flyget men biljetten är avbokad så du kan inte boarda.
När han fattar att det är Kastrup transferdesk som gjort det börjar han ringa. Får besked att biljetten nu är ordnad och printar ett nytt BP med båda ben bekräftade.
Så nu är jag ombord mot Stockholm och hyfsat säker på att nästa ben ska fungera.
Det ska bli intressant att se hur det blir med poäng och conscious stämplar på det här lilla äventyret.