Senaste nytt

GRATIS ombokning av flygning på avresedagen! NY FÖRMÅN för Eurobonus Diamond (2023-06-15)

Nu ställer jag mig ju dock högst tvekande till om; a) kundtjänst tolkar fritt, b) detta tillämpas på samma vis av personalen på flygplatsen

Det vi redan sett är ju att det är mycket upp till dagsformen hos personalen som ska göra ändringen, och så kommer det nog alltid vara oavsett regler.
Stämmer, blev ju blankt nej för mig på CPH förra veckan. De kollade med två supervisors också.

Nu ställer jag mig ju dock högst tvekande till om; a) kundtjänst tolkar fritt, b) detta tillämpas på samma vis av personalen på flygplatsen

Det vi redan sett är ju att det är mycket upp till dagsformen hos personalen som ska göra ändringen, och så kommer det nog alltid vara oavsett regler.
Exakt! Samma problem som alltid.

Stämmer, blev ju blankt nej för mig på CPH förra veckan. De kollade med två supervisors också.
Om det skulle hända mig hade jag bokat om/köpt ny biljett och sen reklamerat med mailet från EBD bifogat!
Blir irriterad när man blir lovad nåt som sen inte funkar i praktiken när en behöver det!

Min tanke är ju att SAS inte har någon markpersonal där längre och då bör det inte fungera.
Personligen har jag nog ingen användning för tjänsten så länge det inte kan göras via App eller telefon.
Med det resonemanget skulle det inte funka på någon flygplats förutom ARN, CPH och OSL. (Med reservation för USA så tror jag inte SAS har någon egen markpersonal kvar överhuvudtaget).
Som @palmen säger funkar det utmärkt i incheckningen. Efter diverse inkörningsproblem verkar det funka rätt bra nu!
Men håller helt med att via appen hade varit en dröm!

Varför skulle du inte kunna använda förmånen?
Har du aldrig kommit tidigt till en flygplats och sett att det finns en tidigare avgång?
(Det ska ju dessutom gå att byta AAA-BBB till AAA-CCC-BBB och dylikt)

Med det resonemanget skulle det inte funka på någon flygplats förutom ARN, CPH och OSL. (Med reservation för USA så tror jag inte SAS har någon egen markpersonal kvar överhuvudtaget).
Som @palmen säger funkar det utmärkt i incheckningen. Efter diverse inkörningsproblem verkar det funka rätt bra nu!
Men håller helt med att via appen hade varit en dröm!

Varför skulle du inte kunna använda förmånen?
Har du aldrig kommit tidigt till en flygplats och sett att det finns en tidigare avgång?
(Det ska ju dessutom gå att byta AAA-BBB till AAA-CCC-BBB och dylikt)

Jag kommer ganska snabbt till flygplatsen.
Om jag obestämmer min avresetid så beror det nog på att jag kanske skulle behöva jobba lite längre och att då behöva dra till flygplatsen känns inte vettigt alls då poängen är att just vara på arbetsplatsen så länge som möjligt.
Jag kan förstå folk som har möten på annan ort som man kanske ibland kan klara av fortare än tänkt, men för egen del har jag absolut inget intresse att dra till någon flygplats på vinst eller förlust.

Jag kommer ganska snabbt till flygplatsen.
Om jag obestämmer min avresetid så beror det nog på att jag kanske skulle behöva jobba lite längre och att då behöva dra till flygplatsen känns inte vettigt alls då poängen är att just vara på arbetsplatsen så länge som möjligt.
Jag kan förstå folk som har möten på annan ort som man kanske ibland kan klara av fortare än tänkt, men för egen del har jag absolut inget intresse att dra till någon flygplats på vinst eller förlust.
Då är jag med!

Då har jag ett nytt flyg. OSL-ARN var inga problem, men vidare från Arlanda kunde dom inte hjälpa mig med och blev hänvisad till Arlanda för den ändringen.

Då undrar jag om det inte hade varit bättre att stanna på kontoret. Loungen på ARN är väl inte direkt min favoritplats på jorden även om den är bättre än övriga utrymmen på flygplatsen.

Toppen