Senaste nytt

GRATIS ombokning av flygning på avresedagen! NY FÖRMÅN för Eurobonus Diamond (2023-06-15)

Uppdatering från Arlanda.
Fick ett ”stand-by” boardingkort. Vet inte varför. I Oslo fick jag ett helt vanligt boardingkort men med mittsäte…..i ett plan som inte ens var halvfullt. Bytte givetvis till sätet bredvid då jag inte riktigt gillar att sitta på E, speciellt inte när D är upptagen och F är tom.
Hur tänker man i servicedisken?
 
Uppdatering från Arlanda.
Fick ett ”stand-by” boardingkort. Vet inte varför. I Oslo fick jag ett helt vanligt boardingkort men med mittsäte…..i ett plan som inte ens var halvfullt. Bytte givetvis till sätet bredvid då jag inte riktigt gillar att sitta på E, speciellt inte när D är upptagen och F är tom.
Hur tänker man i servicedisken?
Malicious compliance? Man gör sitt jobb men på ett sånt sätt att sannolikheten att resenären frågar igen är rätt liten.
 
Uppdatering från Arlanda.
Fick ett ”stand-by” boardingkort. Vet inte varför. I Oslo fick jag ett helt vanligt boardingkort men med mittsäte…..i ett plan som inte ens var halvfullt. Bytte givetvis till sätet bredvid då jag inte riktigt gillar att sitta på E, speciellt inte när D är upptagen och F är tom.
Hur tänker man i servicedisken?

Färre än 5 platser i Plus/Eco till försäljning = standby. Beror på din ursprungliga bokningsklass. Man kan alltid från om nedgradering om jag förstår detta hela rätt
 
Testade för första gången i Köpenhamn idag. Blev tydligt skickat till gate för att fixa det "eftersom det redan är go to gate". Efter 10-15 minuters väntan där kom personalen. Fick en tydlig lektion i att det absolut inte är by the book att få åka med ett tidigare flyg men att han kunde göra ett undantag pga stormen. Känns som det fortfarande är väldigt mycket godtycke i hur personalen gör saker.

Men det viktiga är hem tidigare och undvika det värsta av stormen....
 
Testade för första gången i Köpenhamn idag. Blev tydligt skickat till gate för att fixa det "eftersom det redan är go to gate". Efter 10-15 minuters väntan där kom personalen. Fick en tydlig lektion i att det absolut inte är by the book att få åka med ett tidigare flyg men att han kunde göra ett undantag pga stormen. Känns som det fortfarande är väldigt mycket godtycke i hur personalen gör saker.

Men det viktiga är hem tidigare och undvika det värsta av stormen....

Nu kom även jag hem tidigare än tänkt, men helt enkelt var det inte. Det är lite små bökigt att omboka leg för leg även om det inte verkar drabba alla.
 
Testade systemet från Helsingfors i tisdags. Bemannande incheckningen öppnar två timmar före avgång vilket kan vara en begränsning.
Dock inga problem alls att boka om trots avsaknad av ”egen” SAS personal. En minuts knappande så hade jag nytt boardingkort på min bokning i billigaste kampanjkategori. Kiitos!
 
Ny datapunkt från i dag. Reser ARN-GOT och frågade i incheckningsdiskarna om det gick att komma med tidigare avgång. Hjälpsam agent lät meddela att M som jag flyger i var fullt, men att det fanns fyra platser i C. Hon var dock osäker på om det gick att boka om till detta och fick därför ringa till en överordnad. Där blev det tvärnej. Finns inga platser i Go så gick det inte att komma med tidigare avgång. Får bli ett rejält julbord i loungen för min del helt enkelt!
 
Ny datapunkt från i dag. Reser ARN-GOT och frågade i incheckningsdiskarna om det gick att komma med tidigare avgång. Hjälpsam agent lät meddela att M som jag flyger i var fullt, men att det fanns fyra platser i C. Hon var dock osäker på om det gick att boka om till detta och fick därför ringa till en överordnad. Där blev det tvärnej. Finns inga platser i Go så gick det inte att komma med tidigare avgång. Får bli ett rejält julbord i loungen för min del helt enkelt!
Inkl en rejäl stänkare Hallands Fläder?
 
Toppen