Senaste nytt

GRATIS ombokning av flygning på avresedagen! NY FÖRMÅN för Eurobonus Diamond (2023-06-15)

Hachans

Medlem
Malmö, jag fattar inte riktigt grejen att flyga därifrån. De ggr jag behöver flyga ifrån Skåne så tar jag Öresundståget till CPH. Flygbuss till MMX tar längre tid och gissar jag är dyrare. Ifrån CPH så går det fler flyg och till bättre pris.
Ett argument för MMX är kanske om man behöver ha bil parkerad eller om man är öster om flygplatsen. Så tänker jag.

Om inte centrala Malmö är målet är det lättare. Man når Lund och punkter öster om lättare och snabbare. Det kanske inte gör så mycket när man ska resa långt men på ett Stockholmshopp sparar man en del tid.

Ingen lounge, men man kan å andra sidan ta bussen som är framme 25 minuter innan avgång utan problem.
 

intuition

Medlem
Från Lund föredrar jag absolut MMX bara det finns avgångar som passar.
Flygbuss är katastrofal så det gäller att köra. Men det är ändå bättre än att åka Öresundståg som alltid är försenade.
 

Hachans

Medlem
Från Lund föredrar jag absolut MMX bara det finns avgångar som passar.
Flygbuss är katastrofal så det gäller att köra. Men det är ändå bättre än att åka Öresundståg som alltid är försenade.

Sturups stora problem är just att det inte finns några allmänna kommunikationer från närliggande orter. Det hade lätt kunna stanna några regionbussar där.
 

intuition

Medlem
Skånetrafiken erbjuder "Närtrafik" via Svedala men "tidtabellen" är typ 2 tider per dag, kl 13 eller kl 18 så det är helt meningslöst. Det är nog bara att inse att alla parter gett upp på Sturup.
 

Hachans

Medlem
Skånetrafiken erbjuder "Närtrafik" via Svedala men "tidtabellen" är typ 2 tider per dag, kl 13 eller kl 18 så det är helt meningslöst. Det är nog bara att inse att alla parter gett upp på Sturup.

Ja, de får inte konkurrera med Flygbussarna och gör en mycket striktare tolkning av kollektivtrafiklagen än SL gör med Arlanda.
 

Nikje

Medlem
Enligt första länken i mitt inlägg här kommer ombokning i appen förhoppningsvis att fungera "i løpet av året" så inom 1,5 månad i så fall..:rolleyes:
 
Toppen