Senaste nytt

GRATIS ombokning av flygning på avresedagen! NY FÖRMÅN för Eurobonus Diamond (2023-06-15)

ilon

Medlem
Tänkte försöka detta på fredag men är osäker på hur det funkar om man har connecting flyg. Jag ska flyga ARN-CPH-SFO på fredag och skulle om möjligt vilja åka ut med ett tidigare flyg första benet från ARN till CPH. Borde väl gå eller ställer det till det om jag ska vidare från CPH? Någon som har datapunkt kring det?

Reser endast med handbagage.
På Arlanda har jag gjort precis detta (påväg till SFO med mellanlandning i CPH, och resande med handbagage).

När jag frågade först i servicecenter fick jag en suck och kommentaren "men då måste jag ju göra om hela biljetten", följt av ett snabbt nej.
Frågade därför även personalen utanför guld-loungen, som läste det snabbt och smidigt efter ett samtal till back-office.
 

mischadee

Medlem
På Arlanda har jag gjort precis detta (påväg till SFO med mellanlandning i CPH, och resande med handbagage).

När jag frågade först i servicecenter fick jag en suck och kommentaren "men då måste jag ju göra om hela biljetten", följt av ett snabbt nej.
Frågade därför även personalen utanför guld-loungen, som läste det snabbt och smidigt efter ett samtal till back-office.
Haha, ja men det visste jag ju till och med nu när jag tänker efter då jag läste den eminenta reserapporten som ni hade. Jag gör ju typ exakt samma resa som er fast nu på fredag till söndag (Milage Run a la Friends&Family ;)). Kommer nog inte bli lika mycket fokus på öl dock. Fattar inte hur ni pallar haha!
 

Hachans

Medlem
Igår provade jag detta på MMX. Världens trevligaste personal som dock meddelade att jag skulle ha en fullflexbiljett för att kunna ändra avgång men de gjorde ett undantag eftersom jag reste på poängbiljett och det var ju typ samma sak (!).

Jag blev glad för att jag kom hem tidigare trots att jag blev satt i mittsäte, fick en gullig liten hund sidan om mig. Men det var tydligt att de inte hade en aning om denna förmån.
 

Hachans

Medlem
Tråkigt, jag fick löfte på diamond träffen om att de specifikt skulle göra en utbildningsinsats på MMX
Ja, alltså det var så synd för de visste inte.

Men gjorde ändå sitt bästa för att jag skulle bli nöjd. Så det gick ju ändå och svårt att vara sur på personalen för att de inte vet något. Mer en fråga för SAS corporate!

För att summera, man kan göra så, men det är inte rätt.
 

henke12

Medlem
Tråkigt, jag fick löfte på diamond träffen om att de specifikt skulle göra en utbildningsinsats på MMX
Verkligen

Och ännu tråkigare är att "problemet" löser sig själv genom att SAS bantar bort sig själv = finns snart inga avgångar att byta till
Under December är de nere på 3-4 frekvenser på ARN-MMX-ARN
Exempelvis 12 December går det att flyga MMX-ARN 6.10, 9.50 eller 15.55. That's it


OT:
Vill minnas att när jag bodde i Skåne flög Malmö Aviation 12 turer till Bromma, SAS 8-9 till ARN samt Norwegian en handfull turer per dag.
Lunchrestaurang, pressbyrå, 7/11, Olearys och ytterligare nåt cafe på Airside
Nu är det väldigt igenbommat det mesta på MMX :confused:
SAS flyger 3-4 turer, BRA cirka 6 turer samt någon enstaka Ryan
 

pswe

Medlem
Verkligen

Och ännu tråkigare är att "problemet" löser sig själv genom att SAS bantar bort sig själv = finns snart inga avgångar att byta till
Under December är de nere på 3-4 frekvenser på ARN-MMX-ARN
Exempelvis 12 December går det att flyga MMX-ARN 6.10, 9.50 eller 15.55. That's it

OT:
Vill minnas att när jag bodde i Skåne flög Malmö Aviation 12 turer till Bromma, SAS 8-9 till ARN samt Norwegian en handfull turer per dag.
Lunchrestaurang, pressbyrå, 7/11, Olearys och ytterligare nåt cafe på Airside
Nu är det väldigt igenbommat det mesta på MMX :confused:
SAS flyger 3-4 turer, BRA cirka 6 turer samt någon enstaka Ryan

Tyvärr inte bara flygbolagens fel. Vet flera företag som sällar sig till stollarna som tvingar anställda att åka tåg åtminstone på ena hållet Skåne-Stockholm. Blir inte mycket vettig arbetstid de dagarna.
 

Hachans

Medlem
Verkligen

Och ännu tråkigare är att "problemet" löser sig själv genom att SAS bantar bort sig själv = finns snart inga avgångar att byta till
Under December är de nere på 3-4 frekvenser på ARN-MMX-ARN
Exempelvis 12 December går det att flyga MMX-ARN 6.10, 9.50 eller 15.55. That's it


OT:
Vill minnas att när jag bodde i Skåne flög Malmö Aviation 12 turer till Bromma, SAS 8-9 till ARN samt Norwegian en handfull turer per dag.
Lunchrestaurang, pressbyrå, 7/11, Olearys och ytterligare nåt cafe på Airside
Nu är det väldigt igenbommat det mesta på MMX :confused:
SAS flyger 3-4 turer, BRA cirka 6 turer samt någon enstaka Ryan

Fast jag vet inte om det är en rättvis bild av MMX. Igår var det Espresso House och två andra caféer som var öppna. SAS kanske inte flyger så mycket men Ryan, Wizz och Bra flyger ju desto mer. Och så är det en del charter med. O’Learys finns inte kvar men det är ju ingen större förlust. Och så såg jag igår att de gjort sig av med de idiotiska bommarna på korttidsparkeringen som var helt felritade.

Men ja, SAS är nästan borta. Och i ärlighetens namn så hade jag också valt Köpenhamn i normalfallet.
 

jonten

Medlem
Malmö, jag fattar inte riktigt grejen att flyga därifrån. De ggr jag behöver flyga ifrån Skåne så tar jag Öresundståget till CPH. Flygbuss till MMX tar längre tid och gissar jag är dyrare. Ifrån CPH så går det fler flyg och till bättre pris.
Ett argument för MMX är kanske om man behöver ha bil parkerad eller om man är öster om flygplatsen. Så tänker jag.
 
Malmö, jag fattar inte riktigt grejen att flyga därifrån. De ggr jag behöver flyga ifrån Skåne så tar jag Öresundståget till CPH. Flygbuss till MMX tar längre tid och gissar jag är dyrare. Ifrån CPH så går det fler flyg och till bättre pris.
Ett argument för MMX är kanske om man behöver ha bil parkerad eller om man är öster om flygplatsen. Så tänker jag.
Typ enda argument är om man bor väster om stan mot Svedala, så är det närmare. Och sen att bonusresor till ARN kostar 5000 EB från MMX och 10 000 från CPH. Men SAS-loungen på CPH väger oftast över om det kostar lika mycket i pengar.
 
Toppen