simon_says91
Medlem
Gick utan problem att boka om mig och min vän som reste på separat bokning!Jo, har pratat med en kontakt på SAS som säger att det inte alls skall vara något problem. Hen har även förvarnat loungen om att jag kommer idag![]()
Gick utan problem att boka om mig och min vän som reste på separat bokning!Jo, har pratat med en kontakt på SAS som säger att det inte alls skall vara något problem. Hen har även förvarnat loungen om att jag kommer idag![]()
Nu har jag också testat denna förmån, och det höll på att bli lite tokigt....
Jag har varit i Köpenhamn idag för att springa CPH halvmara (via Eurobonus) och var bokad på flyget hem 17.40 idag. Eftersom jag har en stor deadline om ett par dagar som jag behöver jobba med ikväll så gick jag till transfercenter och bad om att få bli ombokad till flighten 21.00 istället (bättre att sitta och jobba i loungen än att riskera att lägga sig på soffan och somna när man kommer hem). De var lite förvånade över att det var en senare flight jag ville bli ombokad till, men inga problem och de fixade det (och efter att ha skrivit ut mitt nya boardingkort så dubbelkollade agenten med nån supervisor att allt såg rätt ut).
Jag gick till loungen och försökte gå in på nedervåningen för att kunna ta en dusch. Mitt boardingkort lyste rött i loungegaten vid två försök, men jag kunde komma in med mitt gamla boardingkort som jag hade i telefonen. Efter duschen var jag ändå lite fundersam över vad som var problemet med mitt nya boardingkort, men såg att bokning och boardingkort hade uppdaterats i appen, så antog att allt var OK ändå. Som tur är så kollade jag ändå lite extra och noterade då en liten liten detalj....
Jag hade mycket riktigt blivit ombokad till 21.00-flighten, men 21.00-flighten IMORGON!
Jag ville ha lite extra tid på Kastrup, men inte över ett dygn extra. Så tillbaka till transfercenter - det tog ett tag för dem att fixa detta, men inga problem ändå, så nu får jag förhoppningsvis åka med flyget idag.
Extra kul hade det ju varit om jag istället hade bett om att bli ombokad till sista flighten kl 23 istället och inte hade märkt något, utan bara gått in i loungen med mitt gamla boardingkort och sen suttit där tills boarding på "min" flight kl 23 där jag då såklart hade blivit nekad boarding då jag inte hade någon bokning på den flighten. De hade ju knappast kunnat fixa detta vid gate, och osannolikt att jag hade hunnit till transfercenter och fixa det innan gaten hade stängt, så hade antagligen missat flighten då. Undrar hur de hade hanterat det....
Jag kan väl säga att jag har lyckats göra detta LLA-ARN-GOT och GOT-ARN-LLA. De har ringt någon annan avdelning som har ändrat bokningen, och med tanke på vilka mail man fått har de använt samma sätt som när de bokar om mig för att flyget varit försenat för att göra detta. Om man bara flyger en sträcka kan de som står vid gaten göra detta för det har jag med gjort från ARN till LLA. Vid gaten har de dock tagit upp mig på det flyget jag ska flyga med och sen sagt att de gör en force move och flyttat mig till flyget jag ville flyga med. Personen på Arlanda ringde någon support som lärde henne göra det.