Senaste nytt

GRATIS ombokning av flygning på avresedagen! NY FÖRMÅN för Eurobonus Diamond (2023-06-15)

intuition

Medlem
Testade idag att åka med tidigare flight än från början bokat till MMX från ARN.
Bonusbiljett i GO som jag sedan budade med pengar till uppgradering till Plus, och vann.
Det gick utmärkt att byta till tidigare flyg, även uppgraderingen följde med.
I dag var det tvärstopp för mig på Sturup.

PLUS PRO och agenten går för att hämta hjälp. Hjälpen säger:
- Vi vet att Diamond har förmånen, men vi kan inte. SAS har lagt en spärr för oss som är anställda av aviator och vi kan inte override:a den. Det enda vi kan ändra är rena C-biljetter.

Det lät verkligen som att de visste vad de pratade om, så jag accepteradet nederlaget. Nu när jag kollar tråden så ser jag att du lyckades utan problem för typ 2 veckor sedan, och SAS har knappast blockerat det plötsligt. Alltså är det person-beroende och vissa är så övertygade om att det inte går, så att de låter helt trovärdiga!

Shit vad sur jag blir, flänga ut till Sturup i onödan. Man sitter ju inte gärna där i 5 timmar, så jag åkte hem igen.
 
I dag var det tvärstopp för mig på Sturup.

PLUS PRO och agenten går för att hämta hjälp. Hjälpen säger:
- Vi vet att Diamond har förmånen, men vi kan inte. SAS har lagt en spärr för oss som är anställda av aviator och vi kan inte override:a den. Det enda vi kan ändra är rena C-biljetter.

Det lät verkligen som att de visste vad de pratade om, så jag accepteradet nederlaget. Nu när jag kollar tråden så ser jag att du lyckades utan problem för typ 2 veckor sedan, och SAS har knappast blockerat det plötsligt. Alltså är det person-beroende och vissa är så övertygade om att det inte går, så att de låter helt trovärdiga!

Shit vad sur jag blir, flänga ut till Sturup i onödan. Man sitter ju inte gärna där i 5 timmar, så jag åkte hem igen.

Jag flög dock från ARN till MMX och då är det ju inte Aviator som hanterar detta. Men bra att veta att det inte kommer kunna gå från Sturup.
 

Hachans

Medlem
I dag var det tvärstopp för mig på Sturup.

PLUS PRO och agenten går för att hämta hjälp. Hjälpen säger:
- Vi vet att Diamond har förmånen, men vi kan inte. SAS har lagt en spärr för oss som är anställda av aviator och vi kan inte override:a den. Det enda vi kan ändra är rena C-biljetter.

Det lät verkligen som att de visste vad de pratade om, så jag accepteradet nederlaget. Nu när jag kollar tråden så ser jag att du lyckades utan problem för typ 2 veckor sedan, och SAS har knappast blockerat det plötsligt. Alltså är det person-beroende och vissa är så övertygade om att det inte går, så att de låter helt trovärdiga!

Shit vad sur jag blir, flänga ut till Sturup i onödan. Man sitter ju inte gärna där i 5 timmar, så jag åkte hem igen.

Men är det inte Aviator i Luleå också?
 

intuition

Medlem
Jag flög dock från ARN till MMX och då är det ju inte Aviator som hanterar detta. Men bra att veta att det inte kommer kunna gå från Sturup.
Ahh, jo jag ser nu att du skrev "till MMX från ARN.", men jag läste det som MMX-ARN... :eek:

OK, då kanske det inte går från Malmö. Är det någon som har lyckats med att ändra avgång på MMX?

Men är det inte Aviator i Luleå också?
Ingen aning. Swedavia.se säger att luleå har "Swedavia Ground Handling:"

Men som sagt, kanske drog de en vals med mig på Sturup eller så skiljer det mellan olika flygplatser.
 

Hachans

Medlem
Ahh, jo jag ser nu att du skrev "till MMX från ARN.", men jag läste det som MMX-ARN... :eek:

OK. Är det någon som har lyckats med att ändra avgång på MMX?


Ingen aning. Swedavia.se säger att luleå har "Swedavia Ground Handling:"

Men som sagt, kanske drog de en vals med mig på Sturup eller så skiljer det mellan olika flygplatser.

Det kan ju vara så att inte alla på Aviator har samma behörigheter och att det krävdes någon annan som inte var där just då.

Men din erfarenhet rimmar ju väl med vad andra råkat ut för på outstations.
 

intuition

Medlem
Mmm, och det är i så fall rätt dåligt av SAS.

Jag hade en trevlig och bra diskussion med agenterna, och en av de säger:
"Ärligt talat, jag tror inte SAS vet om vad de har för organisation ute i landet. "

Lite så känns det nu, som att någon suttit på sitt kontor och kommit på en ny förmån som de inte kan leverera på för de har inte koll på hur deras egen organisation fungerar.
 

Hachans

Medlem
Mmm, och det är i så fall rätt dåligt av SAS.

Jag hade en trevlig och bra diskussion med agenterna, och en av de säger:
"Ärligt talat, jag tror inte SAS vet om vad de har för organisation ute i landet. "

Lite så känns det nu, som att någon suttit på sitt kontor och kommit på en ny förmån som de inte kan leverera på för de har inte koll på hur deras egen organisation fungerar.
Their office's writing checks their organization can't cash.

Som de sa i den där kända filmen om flygplan. Eller nåt.
 
Toppen