Senaste nytt

GRATIS ombokning av flygning på avresedagen! NY FÖRMÅN för Eurobonus Diamond (2023-06-15)

Thornado

Medlem
Värt att skicka ett mail till EBD-supporten då informationen som gått ut säger ”All stations”. Sen så är det olyckligt att förmånen börjar gälla just innan sommarperioden vilket, kanske, gör att alla (sommar)medarbetare inte hunnit lära sig/fått utbildning.

Förhoppningsvis ett övergående problem. :)

Testade att fråga på EBD-chatten i appen och de tyckte också att jag skulle maila supporten.
Har inte gjort det än, men även om de skulle svara att det ska funka från LLA så är det tveksamt om jag skulle våga testa. Om incheckningspersonalen inte kan/vill fixa det så är det tveksamt om det hjälper att jag står och viftar med ett mail från Diamondsupporten, och Kallax flygplats är inte SÅ spännande att man gärna tillbringar flera timmar extra där.
 

andreas

Medlem
Testade att fråga på EBD-chatten i appen och de tyckte också att jag skulle maila supporten.
Har inte gjort det än, men även om de skulle svara att det ska funka från LLA så är det tveksamt om jag skulle våga testa. Om incheckningspersonalen inte kan/vill fixa det så är det tveksamt om det hjälper att jag står och viftar med ett mail från Diamondsupporten, och Kallax flygplats är inte SÅ spännande att man gärna tillbringar flera timmar extra där.

Jag tänker att desto fler vi är som belyser att förmånen inte går/kan nyttjas ”from all stations”, desto tydligare måste SAS gå ut till sina handlingbolag med hur detta ska omhändertas.

På Kallax tog det bra lång tid innan prio-boarding implementerades men nu tycker jag att det verkar ha satt sig som standard.

Ska se nästa vecka om jag kan nyttja förmånen från Luleå/Kallax.
 

Johan Hbg

Medlem
Försöker hitta nån text om denna förmån på sas.se men går inte bra. Någon som har hittat nåt? Helst på engelska (eller tyska) så jag kan visa i HAM om de inte känner till förmånen.
 

palmen

Moderator
Försöker hitta nån text om denna förmån på sas.se men går inte bra. Någon som har hittat nåt? Helst på engelska (eller tyska) så jag kan visa i HAM om de inte känner till förmånen.
Spelar nog inte så stort roll vilka papper du viftar med om de som jobbar där inte har befogenheter att ändra bokningen.
 

Shoreline

Medlem
Försöker hitta nån text om denna förmån på sas.se men går inte bra. Någon som har hittat nåt? Helst på engelska (eller tyska) så jag kan visa i HAM om de inte känner till förmånen.
I appen har du en i punktform, men lär nog tyvärr inte hjälpa så mycket nej :)

IMG_5505.png
 

bajenludde

Medlem
Det går även att åka standby med bagage.
Bagaget blir då taggat med just "STANDBY" och gate har kontakt med ramppersonalen vilken avgång väskan ska lastas på.


Är så otroligt besviken på denna "förmån" som är 5+ på pappret men inte värt vatten (för mig som bor i Stockholm) med mitt resmönster
Det var som fasen. Bra att veta!
 

GOTBound

Medlem
Gäller förmånen bara point to point, eller även ex GOT-xxx-LHR kan bokas om till tidigare GOT-yyy-LHR, förutsatt att platser finns?
 
Toppen